Razvijanje pismenosti v maternem jeziku, ko materni jezik ni uradni jezik: vpliv bralnih in pisnih praks
DOI:
https://doi.org/10.4312/as.19.4.10-24Ključne besede:
pismenost, manjšinski jezik, dvojezičnostPovzetek
Prispevek se ukvarja z razvojem pismenosti v materinščini v primerih, ko materni jezik ni uradni jezik okolja, temveč manjšinski jezik. Analiza se osredotoča predvsem na primer Slovencev v Italiji. Postavlja se hipoteza, da so pripadniki manjšine, posebej tisti, ki so dokončali šolo z manjšinskim učnim jezikom, usvojili določen jezikovni standard in stopnjo funkcionalne pismenosti v obeh jezikih, manjšinskem in večinskem. Vendar omejene možnosti rabe slovenščine v javnosti in skromna raba slovenščine na delovnem mestu močno omejujejo rabo in razvoj funkcionalne pismenosti v slovenskem jeziku v prid večinskemu italijanskemu jeziku.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
30.12.2013
Kako citirati
Mezgec, M. (2013). Razvijanje pismenosti v maternem jeziku, ko materni jezik ni uradni jezik: vpliv bralnih in pisnih praks. Andragoška Spoznanja, 19(4), 10–24. https://doi.org/10.4312/as.19.4.10-24
Številka
Rubrike
Članki