Izkušnje z uporabo Evropskega jezikovnega listovnika (EJL) pri odraslih učencih v Sloveniji

Avtorji

  • Janez Skela Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.19.4.25-46

Ključne besede:

Evropski jezikovni listovnik (EJL), vseživljenjsko učenje tujih jezikov, medkulturna zmožnost, Skupni evropski jezikovni okvir (SEJO), EJL za odrasle

Povzetek

Prispevek najprej osvetli načela in cilje Evropskega jezikovnega listovnika (EJL), ki s svojo zasnovo spodbuja vseživljenjsko učenje tujih jezikov in krepi medkulturne izkušnje na vseh stopnjah učenja. Zatem je pojasnjen nastanek EJL in njegov odnos do Skupnega evropskega jezikovnega okvira (SEJO) – še enega temeljnega instrumenta Sveta Evrope – ker se ju pogosto zamenjuje. V nadaljevanju sta predstavljeni dve osnovni funkciji EJL in njegova zgradba, pri čemer so podrobno opisani njegovi trije obvezni sestavni deli:  jezikovna izkaznica, jezikovni življenjepis in zbirnik. Po tej predstavitvi je prikazan vpliv, ki ga je doslej imel EJL na učenje in poučevanje tujih jezikov v Evropi in širše. Temu sledi predstavitev slovenskih modelov EJL in izkušenj z njihovim uvajanjem v naš šolski prostor. Prispevek se izteče z  obravnavo glavnih značilnosti slovenskega modela EJL za odrasle.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

30. 12. 2013

Številka

Rubrika

Znanstveni prispevki

Kako citirati

Skela, J. (2013). Izkušnje z uporabo Evropskega jezikovnega listovnika (EJL) pri odraslih učencih v Sloveniji. Andragoška Spoznanja, 19(4), 25-46. https://doi.org/10.4312/as.19.4.25-46