Profesionalni razvoj izobraževalcev

Authors

  • Nives Ličen Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
  • Alenka Šeliga Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.13.2.21-36

Keywords:

izobraževalci, profesionalni razvoj, kakovost, mentorji, karierno svetovanje

Abstract

Raziskava izhaja iz vprašanj, kako izobraževalci doživljajo svoj profesionalni razvoj in s tem povezano kakovost izobraževanja. Zanima nas, ali zaznavajo potrebe po repozicioniranju svoje vloge in kak{ne so potrebe po razvoju novih oblik izobraževanja, ki bi omogočile mobilnost učiteljev med različnimi prostori izobraževanja. Intervjuji z učitelji pripravniki in učitelji v pozni fazi kariere kažejo, da oboji povezujejo kakovost s kreativnostjo in individualnimi metodami učenja. Doživljanja izobraževalcev v poznejši karieri so blizu sodobnim pojmovanjem kakovosti v refleksivni organizaciji, kjer kakovost merijo z inovativnostjo, etičnostjo in trajnostnim razvojem. Pri profesionalnem razvoju izobraževalcev še niso uveljavljeni karierno svetovanje in druge metode, ki bi spodbujale načrten profesionalni razvoj. Mentorji so premalo usposobljeni za delo z odraslimi. Potrebujejo dodatna profesionalna znanja za delovanje v tandemih s pripravniki. Ker se mentorji pojavljajo na različnih stopnjah kariere, ne le kot mentorji pripravnikom, potrebujemo nove izobraževalne programe za mentorje. Izobraževalci v pozni fazi kariere opazijo več možnosti za svoje delovanje ob repozicioniranju profesionalne vloge, npr. kot osebni učitelji Kakovostno je tisto izobraževanje, ki odpira posamezniku več zaposlitvenih možnosti, kot jih najdemo v trenutno vzpostavljenem sistemu izobraževanja, in omogoča delovanje izobraževalcev tudi v poznejših letih (starejši učitelji) ter po upokojitvi.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Download data is not yet available.

Published

1. 12. 2007

Issue

Section

Scientific articles

How to Cite

Ličen, N., & Šeliga, A. (2007). Profesionalni razvoj izobraževalcev. Studies in Adult Education and Learning, 13(2), 21-36. https://doi.org/10.4312/as.13.2.21-36

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >>