Pospeševalni in zaviralni dejavniki pri razvoju izobraževanja odraslih in andragogike v Sloveniji
DOI:
https://doi.org/10.4312/as/13568Ključne besede:
izobraževanje odraslih, andragogika, izobraževalec, andragoška organizacijaPovzetek
V letu 1973 so začeli na zdajšnjem Oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (tedaj v imenu še ni bilo andragogike) prvič predavati andragogiko. To so bili tudi začetki oblikovanja andragogike kot samostojne znanstvene discipline v Sloveniji. Razvoj izobraževanja odraslih pa se v Sloveniji ni začel šele takrat. Bil je odvisen od organizacij, združenj in institucij, delujočih na področju izobraževanja odraslih, od družbenih razmer in okoliščin, pobud in zgledov, upravnih in političnih struktur ter odločevalcev, strokovnih in drugih srečanj ter posvetov, projektov in akcij, gibanj in usmeritev, koncepcij in stališč zavzetih in dovolj razgledanih posameznikov. Navedeni vplivi so delovali pospeševalno, pa tudi zaviralno, o čemer razpravljamo v pričujočem prispevku.
Metrike
Prenosi
Literatura
Andragoško društvo Slovenije. (1985). Izobraževanje odraslih v dolgoročnem razvoju Slovenije (Zbirka aktualna tema 31). Delavska enotnost.
Jelenc, Z. (1994). Izobraževanje odraslih kot dejavnik razvoja Slovenije [Raziskovalno poročilo v šestih zvezkih]. Andragoški center Slovenije.
Jelenc, Z. (1998). Vloga in razvoj zveze delavskih in ljudskih univerz Slovenije v obdobju 1960-1991. V J. Jug (ur.), Zgodovina izobraževanja odraslih v Sloveniji 1945-1990 (3. del, Raziskovalni projekt). Založba Moderna organizacija.
Jelenc, Z. (2000). Strategija in koncepcija izobraževanja odraslih v Sloveniji [Raziskovalno poročilo]. Andragoški center Slovenije.
Jelenc, Z. (ur.). (2007). Strategija vseživljenjskosti učenja. Ministrstvo za šolstvo in šport.
Jelenc, Z. (2016). Vseživljenjskost učenja in izobraževanje odraslih. Educa.
Mohorčič Špolar, V. A. in Emeršič, B. (1997). Delavske in ljudske univerze v obdobju od 1945 do 1991. V J. Jug (ur.), Prispevki k zgodovini izobraževanja odraslih (1945-1990): 1. del (str. 211–230; Zbirka zgodovina izobraževanja odraslih, 4. zvezek; Raziskovalno poročilo). Založba Moderna organizacija.
Pediček, F. (1992). Pedagogika danes. Obzorja.
Titmus, C. J. (1989). National programs and organizations. V C. J. Titmus (ur.), Lifelong Education for Adults: An International Perspectives (str. 381–387). Pergamon Press.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Zoran Jelenc
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.