Ideja permanentnega izobraževanja pri J. A. Komenskem v delu Pampaedia

Avtorji

  • Tadej Vidmar Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.1.1-2.48-52

Povzetek

V delu Pampaedia Komenski opredeli pojem permanentnega izobraževanja. Tega sicer ne poimenuje s tem imenom, iz predlagane ureditve izobraževanja od zibelke do groba pa moremo izluščiti natančno to, kar zahteva sodobna teorija. Delo je nastalo pred tristo leti in je do 30. let tega stoletja veljalo za izgubljeno. Naravnost revolucionarno je, da je Komenski v 17. stoletju zahteval skorajda isto, kot zahteva teorija permanentnega izobraževanja danes. Neformalno izobraževanje, prostovoljnost izobraževanja, posebne metode izobraževanja za vsako starostno dobo, poudarek na enakomernem in skladnem razvoju osebnosti, vse to so skupne točke sodobne teorije in zahtev Komenskega. Ni pa samo starosta permanentnega izobraževanja, ampak tudi utemeljitelj množičnega izobraževanja. V tem delu zahteva, da se morajo izobraževati vsi ljudje ne glede na starost, spol ali stan. J. A. Komenski je bil daleč pred svojim časom, vizionar, katerega pravi pomen in vrednost odkrivamo šele v zadnjih desetletjih.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

31. 12. 1995

Številka

Rubrika

Znanstveni prispevki

Kako citirati

Ideja permanentnega izobraževanja pri J. A. Komenskem v delu Pampaedia. (1995). Andragoška Spoznanja, 1(1-2), 48-52. https://doi.org/10.4312/as.1.1-2.48-52