Starejši moški in učenje skozi versko in politično pripadnost: študiji primera z Malte
DOI:
https://doi.org/10.4312/as.20.3.57-69Ključne besede:
religiozna bratovščina, politična pripadnost, starejši moški, neformalno učenje, družbeno udejstvovanje, samopodobaPovzetek
Članek temelji na dveh študijah primera z Malte, ki se osredotočata na starejše moške in njihovo učenje po neformalni poti. Prva je analizirala vlogo neprofitne lokalne organizacije - religiozne bratovščine, posvečene Naši Gospe Brezmadežnega spočetja, v vasi Mqabba kot okvira, v katerem poteka neformalno učenje za moške v zrelih letih. Druga je raziskala povezavo med članstvom v veteranski veji malteške delavske stranke in neformalnim učenjem. Študiji temeljita na kvalitativnem metodološkem pristopu, pri katerem so bili podatki pridobljeni na podlagi delno strukturiranih intervjujev. Namen je bil ugotoviti, kakšni so interesi in pričakovanja glede zadovoljivega življenjskega sloga, ki jih imajo starejši moških v okviru svojega članstva v obeh organizacijah. Ugotovitve razkrivajo, da so med koristmi, ki so jih ti moški deležni ob sodelovanju v takšnih organizacijah, med drugim zvišanje stopnje neodvisnosti, večje družbeno udejstvovanje, bolj pozitivna samopodoba in večja samozavest. Intervjuvanci poročajo tudi o tem, da je članstvo pripomoglo k izboljšanju njihovega psihičnega in fizičnega stanja ter povečani aktivnosti. Mnogi so poudarili, da so se po tej poti izognili dolgočasju in ohranili stik s svetom. Ugotovitve dodatno razkrivajo, da je bilo le nekaj intervjuvancev hkrati udeleženih v drugih organizacijah in dejavnostih, ki niso bile povezane z njihovo versko in politično pripadnostjo, kar nadalje osvetljuje pomen obeh neformalnih kanalov učenja pri prizadevanjih, da bi starejši moški živeli uspešno in aktivno življenje.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
1. 11. 2014
Številka
Rubrika
Znanstveni prispevki
Kako citirati
Formosa, M., Galea, R. C., & Bonello, R. F. (2014). Starejši moški in učenje skozi versko in politično pripadnost: študiji primera z Malte. Andragoška Spoznanja, 20(3), 57-69. https://doi.org/10.4312/as.20.3.57-69