Tranzicijsko učenje kot del procesa migracije

Avtorji

  • Petra Jejčič

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.21.3.39-50

Ključne besede:

migracija, biografsko učenje, tranzicijsko učenje, Slovenci, selitev v tujino

Povzetek

Migranti se z vsako migracijo tudi izkustveno učijo, vendar imamo o tem razmeroma malo raziskav. V procesu tranzicije se posamezniki srečajo s spremembami, ki privedejo do potrebe po transformiranju védenja, stališč, praks, vrednot. V predstavljeni raziskavi smo ugotavljali, kako se posamezniki ob izkušnji migracije učijo, katere strategije pri tem uporabljajo in ali lahko učenje ob migraciji analiziramo z modelom tranzicijskega učenja. Članek obravnava učenje skozi teoriji biografskega in tranzicijskega učenja. V empiričnem delu kvalitativne raziskave na podlagi polstrukturiranih intervjujev in sledeč narativni metodi ugotavljamo, kateri so glavni razlogi za selitev in katere strategije učenja ob tranziciji se pri migrantih pojavljajo. Odkrivamo, da se pri migrantih pojavljajo vse štiri temeljne strategije učenja po Wildemeerschu in Stroobantsovi (2009), tako strategija prilagoditve, rasti, razlikovanja kot tudi strategija upora, in da je model tranzicijskega učenja učinkovito analitično orodje za analizo izkustvenega učenja ob migraciji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

28.10.2015

Kako citirati

Jejčič, P. (2015). Tranzicijsko učenje kot del procesa migracije. Andragoška Spoznanja, 21(3), 39–50. https://doi.org/10.4312/as.21.3.39-50

Številka

Rubrike

Članki