Vloga raziskovalca praktika v akcijskem raziskovanju
DOI:
https://doi.org/10.4312/as.18.2.54-64Ključne besede:
akcijsko raziskovanje, učitelji, raziskovalec praktik, podiplomsko (ekspertno) izobraževanjePovzetek
Raziskovalna vloga učiteljev v akcijskem raziskovanju je na pedagoških fakultetah in v podiplomskem (ekspertnem) izobraževanju že delujočih učiteljev še vedno premalo cenjena in vzpodbujana. V Srbiji vidijo učitelje še vedno pretežno kot posrednike in tehnike, katerih naloga je priprava in vodenje pouka po napotkih izvedencev, ki delujejo zunaj šolskih ustanov. Tako je učiteljem dodeljena bolj vloga obrtnika kot strokovnjaka in ustvarjalca. Akcijsko raziskovanje omogoča učiteljem skupaj z drugimi udeleženci v vzgojnem procesu (učenci, starši) uvajati v šolah spremembe za izboljšanje izobraževalne prakse in lasten razvoj. Spodbujanje učiteljev k akcijskemu raziskovanju lahko vodi v permanentno izobraževanje učiteljev, k spremembam v šolah, k profesionalizaciji učiteljskega poklica in v povezanost teorije s prakso. Pričujoča raziskava kaže, da statistična večina udeležencev vidi raziskovanje kot najpomembnejšo vlogo učitelja v akcijskem raziskovanju v šolah (34,62%), medtem kot se je najmanjše število udeležencev odločilo za vlogo opazovalca (1,54%). To izpričuje, da se učitelji zavedajo, kako pomembno je prevzeti vlogo praktika raziskovalca izobraževalne prakse.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
7. 05. 2012
Številka
Rubrika
Znanstveni prispevki
Kako citirati
Maksimović, J. (2012). Vloga raziskovalca praktika v akcijskem raziskovanju. Andragoška Spoznanja, 18(2), 54-64. https://doi.org/10.4312/as.18.2.54-64