Priznavanje znanja – Korak k optimalizaciji izobraževanja

Avtorji

  • Vanda Rebolj

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.17.1.32-44

Ključne besede:

znanje, izredni študij, odrasli, priznavanje znanja, validnost inštrumentov, višja šola

Povzetek

V prispevku avtorica obravnava priznavanje znanja pred vstopom odraslega v formalno izobraževanje. Namen je optimalizacija izobraževanja, tako časovna kot finančna, razen tega pa odrasli, ki mu priznamo znanje, pridobljeno s pomočjo izkušenj ter z neformalnim in priložnostnim učenjem, okrepi samopodobo in pridobi motivacijo za izobraževanje. Pri predstavitvi postopkov priznavanja se avtorica opira na konstruktivistične teorije o znanju in opozarja tudi na pomen doseženih ravni znanja. Pri tem poudarja tako spodnje ravni (veščine) kot zgornje in najvišje ravni (reševanje problemov), česar tudi v postopkih odkrivanja in priznavanja ne smemo zanemariti. Avtorica predstavlja izkušnje s priznavanjem znanja na nekaterih višjih šolah z izrednim študijem v zadnjih petih letih, in to najprej v programu Računovodja, kasneje pa tudi v drugih programih. Pomembno je, da priznavanja ne potisnemo v ekspertno okolje ali v poseben administrativni aparat, ampak da je del rednega študijskega procesa, ki ga obvlada vsak učitelj. Iz tega sledi potreba po ustreznem usposabljanju učiteljev. Čeprav so se doslej razviti postopki izkazali kot validni in je zaupanje vanje naraslo, pa se na področju priznavanja znanja odpirajo številna raziskovalna vprašanja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

07.03.2011

Kako citirati

Rebolj, V. (2011). Priznavanje znanja – Korak k optimalizaciji izobraževanja. Andragoška Spoznanja, 17(1), 32–44. https://doi.org/10.4312/as.17.1.32-44

Številka

Rubrike

Članki