Ali so brezposelni motivirani za izobraževanje?
DOI:
https://doi.org/10.4312/as.9.2.30-36Ključne besede:
motivacija, brezposelnost, izobraževanje, norme, referenčne skupine, samoučinkovitostPovzetek
V članku se avtor sprašuje o dejavnikih, ki vplivajo na motiviranost brezposelnih za izobraževanje in učenje. Osrednji namen raziskave je bil ugotoviti, ali je motivacija brezposelnih predvsem odraz individualnih manifestacij socialnih pritiskov, ki posameznika "silijo" v izobraževanje oz. ga ad njega odvračajo, ali pa je motivacija odvisna predvsem ad lastnih motivov, potreb in pričakovanj brezposelnih. Rezultati so pokazali, da so za motivacijo za izobraževanje pri obravnavani skupini brezposelnih najpomembnejše spodbude s strani referenčnih skupin in samoučinkovitost. Socialne norme so dejavnik, ki vpliva na izobraževalne namere anketirancev, in so povezane z ekonomskimi možnostmi, ki jih nudijo njihove pomembne referenčne skupine, zadevajo pa tudi spodbujanje k doseganju višjih stopenj izobrazbe. Samoučinkovitost ima vpliv predvsem na zastavljanje dolgoročnih izobraževalnih ciljev (aspiracij), povezana pa je tudi z učnim odnosom brezposelnih do učenja (notranja oz. zunanja motivacija).Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
01.12.2003
Kako citirati
Radovan, M. (2003). Ali so brezposelni motivirani za izobraževanje?. Andragoška Spoznanja, 9(2), 30–36. https://doi.org/10.4312/as.9.2.30-36
Številka
Rubrike
Znanost razkriva