Usposabljanje in identiteta izobraževalcev odraslih

Avtorji

  • Zoran Jelenc

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.16.3.34-41

Ključne besede:

identitete izobraževanja odraslih, usposabljanje in spopolnjevanje izobraževalcev odraslih, modularnost, trženje, certifikati

Povzetek

Zaradi velike obsežnosti in raznovrstnosti izobraževanja in učenja odraslih ima to področje vzgojno-izobraževalne dejavnosti velike težave z identiteto. Te težave ugotavljamo na vseh treh identifikacijskih področjih, to pa so: identiteta stroke in področja izobraževanje odraslih; družbena identiteta stroke, ki jo štejemo za izobraževanje odraslih; osebna identiteta - identiteta izobraževalcev odraslih s stroko in dejavnostjo izobraževanja in učenja odraslih. V prispevku navajamo identitetne težave na vseh treh področjih. Pomanjkljiva identiteta je huda ovira pri izobraževanju in usposabljanju tistih, ki delajo in/ali želijo delati na področju izobraževanja odraslih ali pa se to od njih želi in/ali pričakuje. S skupnim imenom jih označujejo za izobraževalce odraslih, a njihove vloge in naloge n tem področju so različne. Vsebine in način usposabljanja je treba temu prilagoditi. Priporočamo: da se iz dokaj obsežnega seznama mogočih vsebin oblikujejo modularni programi, ciljno naravnani na izbrane ciljne skupine; da se udejanjanju programa sistematično pristopi z metodami trženja in pridobivanja (rekrutiranja) udeležencev; da se pridobi možnost za izdajo javno veljavnih certifikatov, s temi pa bi lahko nadomestili zdajšnji program pedagoško-andragoške izobrazbe, ki navedenim težavam z identiteto ne sledi dovolj in ustrezno; da se uspešne programe distribuira po Sloveniji in po možnosti izpelje v sodelovanju s partnerskimi institucijami

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

19.10.2010

Kako citirati

Jelenc, Z. (2010). Usposabljanje in identiteta izobraževalcev odraslih. Andragoška Spoznanja, 16(3), 34–41. https://doi.org/10.4312/as.16.3.34-41

Številka

Rubrike

Članki