Vloga znanja v politični resocializaciji odraslih
DOI:
https://doi.org/10.4312/as.2.2.10-16Ključne besede:
Vloga znanja v politični resocializaciji odraslihPovzetek
V prispevku utemeljujem tezo o dvosmiselni naravi znanja in (politične) socializacije, nato analiziram šolsko znanje in nazadnje socializacijske dileme v novih razmerah. V prehodnem obdobju se odrasli politično resocializirajo za politični sistem nove demokracije v neodvisni državi Sloveniji. Razdvojeni so med nostalgijo po preteklosti in nujnostjo (aktivnega) prilagajanja v sedanjosti. Naša politična kultura je nizka tudi zato, ker znanje v socializmu ni bilo vrednota. Demokratična politična kultura šele nastaja. Znanje, ki ga osvajamo s socialnim učenjem in z logičnim, kritičnim mišljenjem, ima dvojno strukturo: ponavljanje in kreativnost, znanje za obvladovanje zunanjega sveta in empatično, odnosno znanje za obvladovanje notranjega psihosocialnega sveta, razkosano in celovito. Odra sli, ki so vključeni v proces vseživljenjskega izobraževanja, kompenzirajo pomanjkljivosti šolske ga znanja s prisvajanjem sodobnega in se tako resocializirajo za izpolnjevanje zapletenih nalog posocialističnega prehoda.
Metrike
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2016 Bogomir Novak
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.