Praktikum kot del študijskih programov na področju bibliotekarske in informacijske znanosti

Avtorji

  • Primož Južnič Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
  • Bob Pymm School of Information Studies, Charles Sturt University

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.22.3.91-99

Ključne besede:

praktikum, bibliotekarska in informacijska znanost, študijski programi, Avstralija, Slovenija

Povzetek

V visokošolskih programih s področja bibliotekarstva in informacijske znanosti praktikum služi kot posebna vez med teorijo na eni strani ter praktičnim delom in stroko na drugi strani. Pri pripravi diplomantov za poklic in strokovno delo ti programi uporabljajo koncept praktikuma kot modela za izboljšanje. Tudi pri klasičnem praktikumu so izkoriščene številne prednosti, ki jih zagotavljajo spletna orodja, kot sta na primer izgradnja spletnih portfeljev ali vodenje spletnih dnevnikov dela, medtem ko študent opravlja praktični del praktikuma. To omogoča enostavno in neprekinjeno komunikacijo med vsemi udeleženci procesa – ustanovami gostiteljicami prakse, izobraževalnim ustanovami in študenti. Čeprav je pomembno zagotoviti študentom, da med prakso aktivno sodelujejo v »izkustvenem učenju« in vzpostavljajo praktične spretnosti in znanja, je pomembno tudi to, da je to izvedeno na sistematičen način in ob iskreni želji po sodelovalnem partnerstvu s strani delodajalcev. Presenetljive podobnosti glede izpeljave praktikuma in namestitve študentov med geografsko tako oddaljenimi državama, kot sta Avstralija in Slovenija, ter mnenj in stališč vseh treh udeležencev procesa – študentov, ustanov gostiteljic prakse ter izobraževalnih ustanov – kaže, da je tradicionalni praktikum, ki se izvaja v fizični obliki in na delovnem mestu, še vedno ključni sestavni del izobraževanja s področja bibliotekarstva in informacijske znanosti.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

12. 11. 2016

Številka

Rubrika

Znanstveni prispevki

Kako citirati

Južnič, P., & Pymm, B. (2016). Praktikum kot del študijskih programov na področju bibliotekarske in informacijske znanosti. Andragoška Spoznanja, 22(3), 91-99. https://doi.org/10.4312/as.22.3.91-99