Wikiji v izobraževanju - Po desetih letih izkušenj
DOI:
https://doi.org/10.4312/as.22.4.73-83Ključne besede:
Wikipedia, Wikiverza, prosto dostopni učni viri, odprto izobraževanje, visokošolski študijPovzetek
V zadnjih desetih letih je uporaba Wikimedijinih spletišč v razredu postala vsakdanja nuja. Na Wikiverzi se na začetni strani predmetov študentje vpisujejo v seminarski urnik, učitelj objavlja povezave na učna gradiva in napotke za delo ter povzema izkušnje. Študentje na osebnih straneh dokumentirajo svojo dejavnost, poročajo o domačih nalogah, se pogovarjajo z učiteljem in drugimi. Tu kot v peskovniku koncipirajo gesla za Wikipedijo, kamor jih prenesejo po preverbi v razredu. Z Wikiverze napravijo povezave na Wikivir, kamor postavljajo leposlovne tekste z dLiba, korigirajo napake, ki jih je zagrešil OCR, in besedila opremljajo z metapodatki. Wikiji prisilijo udeležence, da iz šolskega geta stopijo v realno strokovno življenje in sodelovalno gradijo trajno strokovno digitalno infrastrukturo. Glede na potencial, ki ga imajo wikiji pri menjavi civilizacijske paradigme, v kateri se tekmovalnost umika sodelovanju in se jemanje nadomešča s prispevanjem, so v izobraževanju premalo izrabljeni.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
21. 12. 2016
Številka
Rubrika
Znanstveni prispevki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2016 Miran Hladnik, Jernej Polajnar
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Hladnik, M., & Polajnar, J. (2016). Wikiji v izobraževanju - Po desetih letih izkušenj. Andragoška Spoznanja, 22(4), 73-83. https://doi.org/10.4312/as.22.4.73-83