Iniciative članov skupnosti v javnih odprtih prostorih: dve študiji primera iz Slovenije
DOI:
https://doi.org/10.4312/as.23.3.55-70Ključne besede:
javni odprti prostor, sodelovanje v skupnosti, pristop od zgoraj navzdol in od spodaj navzgor, priložnostno učenje v skupnostiPovzetek
V prispevku se ukvarjamo z odprtim javnim prostorom, z vsakdanjimi prizorišči, kjer ljudje delijo svoje izkušnje zunaj najožje skupine prijateljev, družine in starostne skupine. Javni prostor razumemo kot forum za družbeno in osebno spreminjanje (Harvey, 2011; Lefebvre, 2013; Arendt, 1996; Habermas, 1989, 2001). Vprašanja analiziramo z vidika članov skupnosti, ki so tesno povezani s prostorom in ki jih zanimajo pripadnost in proaktivne spremembe njihovega življenjskega okolja (Iecovich, 2014; Kohn, 2004; Mean and Tims, 2005). Članek temelji na predpostavki, da ima javni prostor pomembno vlogo v tvorjenju idej in dejavnosti članov skupnosti ter za njihovo priložnostno učenje. Etnometodološko raziskovanje dveh javnih prostorov (skupnosti Tabor v Ljubljani in majhne skupnosti v obmorskem kraju Izola) kaže, da med tema javnima prostoroma obstajajo razlike glede iniciativ od zgoraj navzdol in od spodaj navzgor kot samoorganiziranih dejavnosti. A čeprav so bili organizatorji dejavnosti v enem primeru različne skupnostne organizacije in v drugem ljudje kot posamezniki, so ve- čino dejavnosti izvajali ljudje sami, tisti, ki so živeli v teh skupnostih. Potrdimo lahko, da člani nobene od skupnosti učenja večinoma niso omenjali, tako da je šlo najpogosteje za prikrito dejavnost, ki se je izražala v skritem znanju.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
25. 10. 2017
Številka
Rubrika
Znanstveni prispevki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2017 Sabina Jelenc Krašovec, Željka Bosanac, Sara Dalila Hočevar, Neža Vrhovec, Nuša Zankolič, Sonja Kump
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Iniciative članov skupnosti v javnih odprtih prostorih: dve študiji primera iz Slovenije. (2017). Andragoška Spoznanja, 23(3), 55-70. https://doi.org/10.4312/as.23.3.55-70