Protislovje populizma: potrjevanje vloge izobraževanja odraslih za demokracijo

Avtorji

  • Jim Crowther University of Edinburgh

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.24.1.19-34

Ključne besede:

populizem, interregnum, demokracija, škotski referendum

Povzetek

Članek je vpet v kontekst vzpona populizma v Združenem kraljestvu, Evropi in ZDA, trendu, ki se še posebej širi v zahodnih liberalnih kapitalističnih demokracijah, hkrati pa sega tudi drugam, na primer v Turčijo. Izraz populizem je v rabi predvsem kot slabšalna oznaka z namenom poniževanja revnih delavskih skupnosti in ljudi z nizko stopnjo izobrazbe, ki naj ne bi imeli niti izkušenj niti sposobnosti za preudarno odločanje. V Združenem kraljestvu je to manipuliranje z »ljudsko voljo« vodilo do zahteve po drugem referendumu o izstopu iz Evrope. Hkrati se pojavljajo trditve, da naj bi o izstopu odločali člani parlamenta, ki so bolj poučeni in lahko upravičeno ovržejo referendumsko odločitev. Po drugi strani pa demagogi skrajne desnice, ki so vodili kampanjo dezinformacij in prikrito rasističnega diskurza, da bi vplivali na rezultat brexita, varljivo podpirajo »ljudsko voljo«. Če pogledamo širše, opazimo tudi primere progresivne populistične politike v Evropi, na primer Podemos v Španiji, ki nakazujejo nasprotni trend neoliberalnemu modelu globalizacije. Populizem, sicer večinoma uporabljen kot slabšalna oznaka, v progresivnem okviru označuje odziv nemočnih, revnih in prezrtih na omejenost liberalnodemokratičnih institucij v sodobnem kontekstu. Izvolitev Trumpa in rezultat britanskega referenduma lahko razumemo tudi v tem smislu. Zatrti, spregledani ali očrnjeni s strani politične in medijske elite so se odzvali ob edini priložnosti, ki jim je bila na voljo. Tisti družbeni element izobraževanja odraslih, usmerjen k povezovanju z ljudmi v skupnostih, pod njihovimi pogoji, je zamrl, neoliberalne oblike vseživljenjskega učenja in državljanstva pa so preoblikovale izobraževalne prakse v »remoraliziranje«, da naj državljani skrbijo sami zase. V tem kontekstu sta tako izobraževanje odraslih kot demokracija v krizi. Vendar pa je obe krizi možno usmeriti k ustvarjanju produktivnih sinergij, čemur se morajo pridružiti izobraževalci odraslih. Namen tega prispevka je raziskati in spodbuditi to razpravo.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

8. 04. 2018

Kako citirati

Protislovje populizma: potrjevanje vloge izobraževanja odraslih za demokracijo. (2018). Andragoška Spoznanja, 24(1), 19-34. https://doi.org/10.4312/as.24.1.19-34

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)