Utišane epistemologije: moč pričevanj in kritičnih (avto)biografij za sodobno izobraževanje

Avtorji

  • Marta Gregorčič Faculty of Arts, University of Ljubljana

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.24.1.61-75

Ključne besede:

pričevanje, kritična (avto)biografija, epistemologije, Jug, antirasizem, izobraževanje, raziskovanje, protihegemonska gibanja

Povzetek

Osrednja tema prispevka je vprašanje, ali lahko postane pričevalka ali pripovedovalka kritične (avto)biografije hkrati tudi (so)avtorica znanstvenega ali literarnega dela. Avtorica s pomočjo Santosovih Epistemologij Juga premišlja tiste značilnosti pričevanj, ki jih je identificirala prek biografskih raziskovanj ob revolucionarnih gibanjih na globalnem Jugu, iz izpovedi zatiranih in utišanih družbenih skupin. Na podlagi ugotovitev terenskega raziskovanja, ki ga je opravila v zadnjem desetletju, kot tudi prek analize najbolj odmevnih pričevanj, ki so korenito pripomogla k širši družbeni emancipaciji, prispevek pokaže, kako se lahko pedagogika pričevanj inovativno uporablja tako za izobraževanje kot tudi za raziskovanje, predvsem pa, kako lahko pričevanja prispevajo k sodobnemu razumevanje utišanih epistemologij tako v predavalnici kot tudi v širši družbi.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

08.04.2018

Kako citirati

Gregorčič, M. (2018). Utišane epistemologije: moč pričevanj in kritičnih (avto)biografij za sodobno izobraževanje. Andragoška Spoznanja, 24(1), 61–75. https://doi.org/10.4312/as.24.1.61-75

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)