Prepojeno z roza in modro
Videti nevidno patriarhijo s feminističnim muzejskim hekom
DOI:
https://doi.org/10.4312/as.24.3.11-28Ključne besede:
hek, feministično izobraževanje odraslih, diskurzivna analiza, vizualne metodologije, vizualna pismenost, neposredno delovanjePovzetek
Kot odgovor na poziv feministični kulturni teoriji, naj razvije strategije razkrinkanja patriarhije, sistema moči v srcu muzejev, ki ohranjajo problematične hierarhične binarije moškosti in ženskosti, smo oblikovale feministični muzejski hek. Ta temelji na teorijah predstav, feministični kritični diskurzivni analizi in vizualni metodologiji/pismenosti ter operira kot kritična in kreativna praksa, ki je lahko prirejena glede na muzejski kontekst. Osrednji cilj heka – metodologije in pedagogike – je omogočiti uporabo leče, skozi katero lahko odrasli vidijo nevidno patriarhalno in kako se patriarhija premeteno skriva v muzejskih praksah. V članku predstavljamo primere rabe heka, ki smo ga kot raziskovalke in pedagoginje uporabile v različnih muzejskih okoljih, da razkrinkamo, dekodiramo in zmotimo hegemonično ospoljena sporočila v podobah, razstavah, kuratorskih izjavah, oznakah in celo v postavitvah objektov. Pokažemo tudi, kako hek funkcionira kot praksa neposrednega delovanja, načina vnovičnega zapisa in vpletenosti v muzejske pripovedi. Zagovarjamo tezo, da je hek pomembna in inovativna praksa, saj spreminja muzeje v prostore »pedagoških možnosti« – prostore, kjer se lahko naučimo novih strategij feminističnega nasprotovanja, ki se lahko upre »moškemu pogledu« in njegovi sposobnosti, da definira ženska življenja.
Metrike
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2018 Darlene Clover, Nancy Taber, Kathy Sanford
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.