Razvoj odnosa starejših odraslih do sodobne likovne umetnosti

Avtorji

  • Rajka Bračun Sova Univerza za tretje življenjsko obdobje

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.19.3.65-77

Ključne besede:

umetnostni muzej, sodobna likovna umetnost, odnos do umetnosti, starejši odrasli, družbene potrebe

Povzetek

V prispevku je predstavljena kvalitativna empirična raziskava o odnosu starejših odraslih do sodobne likovne umetnosti, ki je bila opravljena z analizo odzivov na razstavo del umetnika Jožeta Baršija v Muzeju sodobne umetnosti v Ljubljani spomladi 2013. Izpeljani sta bili dve fokusni skupini – pred ogledom razstave in po njem, ko so starejši prišli v neposreden stik z umetnikom in njegovimi deli. Rezultati kažejo na odnos starejših odraslih do sodobne (slovenske) likovne umetnosti in potencial ustrezno zasnovanega izobraževanja pri razvoju zmožnosti za doživljanje in estetsko presojanje likovnih del. Analiza, ki je temeljila predvsem na teoriji kulturnega kapitala in na s tem povezanem konceptu estetske kompetence, teoriji izobraževalnih potreb starejših in teoriji likovne umetnosti, je pokazala na pomen družbenega in kulturnega konteksta. Avtorica raziskave ugotavlja, da mora izobraževanje starejših na področju sodobne likovne umetnosti ponuditi starejšim odraslim več raznolikih možnosti, pri čemer imajo muzeji kot družbene institucije posebno vlogo. Če z izobraževanjem zgolj sledimo že razvitim potrebam (osebnim zanimanjem) starejših odraslih, jih v doživljanje sodobne likovne umetnosti ne privabimo.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

12.10.2013

Kako citirati

Bračun Sova, R. (2013). Razvoj odnosa starejših odraslih do sodobne likovne umetnosti. Andragoška Spoznanja, 19(3), 65–77. https://doi.org/10.4312/as.19.3.65-77

Številka

Rubrike

Članki