V iskanju identitete: Izobraževanje odraslih v Bosni in Hercegovini med socialistično zapuščino in neoliberalnimi nagnjenji

Avtorji

  • Amina Isanović Hadziomerović Filozofski fakultet u Sarajevu

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.24.4.37-52

Ključne besede:

izobraževanje odraslih, Bosna in Hercegovina, Evropska unija, socializem

Povzetek

Članek predstavlja analizo ključnih procesov na področju izobraževanja odraslih v Bosni in Hercegovini (BiH), ki se nanašajo na njeno socialistično preteklost in sodobna nagnjenja, ki izhajajo predvsem iz prizadevanja države za vstop v Evropsko unijo (EU). Vsak poskus sistematičnega pregleda zgodovine izobraževanja odraslih v BiH se sooča z nejasnostmi in pomanjkanjem podatkov. V nasprotju z drugimi deli izobraževalnega sistema, kjer so zgodovinski opisi v določenem obsegu ohranjeni ter so predmet strokovnih študij in raziskav, se zdi, da je izobraževanje odraslih v BiH področje brez dokumentirane zgodovine. Cilj članka je na podlagi kritične diskurzivne analize razplesti kompleksno družbenopolitično strukturo, ki je oblikovala ključne teme izobraževanja odraslih tako v socialistični preteklosti kot demokratični sedanjosti države. Rezultati analize kažejo na več dokaj jasnih vzorcev: (a) različno obravnavanje socialistične preteklosti, od romantiziranja do izničevanja njenih dosežkov in ureditev; (b) vzpon zasebnih ustanov za izobraževanje odraslih v posocialističnem obdobju in raznovrstnost ponudbe; (c) napetosti med prizadevanji v smeri globalnih in evropskih trendov na eni strani ter vztrajanjem na lokalizaciji pri oblikovanju politike izobraževanja odraslih na drugi strani.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

14. 12. 2018

Kako citirati

Isanović Hadziomerović, A. (2018). V iskanju identitete: Izobraževanje odraslih v Bosni in Hercegovini med socialistično zapuščino in neoliberalnimi nagnjenji. Andragoška Spoznanja, 24(4), 37-52. https://doi.org/10.4312/as.24.4.37-52