Odprtost dostopa do izobraževanja in e-učenje

Avtorji

  • Ana Krajnc Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.14.3-4.31-37

Ključne besede:

odprt dostop do znanja, centralizacija človeškega kapitala, človeški kapital, socialni kapital, uporaba interneta, e- izobraževanje, samostojno učenje, funkcionalna pismenost

Povzetek

Prost dostop do izobraževanja (Open Access to Education) je temeljna paradigma informacijske družbe. Selektiven šolski sistem, tekmovalnost in točkovanje v nasprotju z razvojem in razmerami v naši družbi izloča del generacije, zapre ji dostop do znanja. Znanje ni več privilegij elite, je splošna dobrina. Razvoj in vitalnost družbe sta odvisna od stopnje razvitosti prebivalstva. Intelektualna elita ne zadošča več, ker se je stopnjevala zahtevnost dela in življenja za vse ljudi. Razvoj človeškega kapitala zahteva odprt dostop do izobraževanja po formalni in neformalni poti. Informacijsko komunikacijska tehnologija odpre pot do znanja vsem ljudem. Raziskave kažejo, da z uporabo interneta premagujemo v Sloveniji centralizacijo razvitega človeškega kapitala in izobraževalne ponudbe, ter možnosti za učenje. Regije se izenačijo s centrom. Človek potrebuje vsaj 4-letno srednjo šolo, da se vključi. Med funkcionalno nepismenimi uporabnikov e-izobraževanja skoraj ni. Človek je pri e- izobraževanju odvisen od osebne motivacije za učenje. Za njim ni več učitelja. Sam mora odločati in voditi izobraževanje ima pa zato brezmejne možnosti učenja. Na razpolago mu je svetovna zakladnica, kar je pomemben dosežek globalizacije.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

1. 12. 2008

Številka

Rubrika

Znanstveni prispevki

Kako citirati

Odprtost dostopa do izobraževanja in e-učenje. (2008). Andragoška Spoznanja, 14(3-4), 31-37. https://doi.org/10.4312/as.14.3-4.31-37

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 3 4 5 6 > >>