Primerjava 2D in 3D GIS modela pri načrtovanju šolskih prevozov
DOI:
https://doi.org/10.4312/dela.49.61-74Ključne besede:
geografski informacijski sistemi, problem usmerjanja šolskih vozil, dvodimenzionalni model transportne mreže, tridimenzionalni model transportne mreže, občina LaškoPovzetek
V članku primerjamo dvodimezionalni (2D) in tridimenzionalni (3D) model usmerjanja šolskih vozil na primeru občine Laško z vidika dolžine prepeljanih kilometrov in porabljenega potovalnega časa. Pri 3D modelu je cestna mreža položena preko digitalnega modela višin 12,5 metrov, kar daje modelu večjo podobnost z realnostjo. Za uspešno rešitev je v obeh modelih potrebnih 23 kombijev. V 3D modelu je dolžina vseh opravljenih poti za 45,58 kilometrov večja kot v 2D modelu, skupni potovalni čas pa daljši za 1 uro in 14 minut. Ugotovljena razlika je pomembna pri odločanju za izbiro enega ali drugega modela pri reševanju problemov usmerjanja šolskih vozil.