In the Pitfalls of Interpretations Optics: A Note on Progress

Authors

  • Marija Bergamo Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.4312/mz.46.2.19-23

Keywords:

progress, new, modernism, postmod- ernism, changing concepts

Abstract

The article draws attention to the uneven ways of 20th century art, i.e. without explicit direction that could be considered as clear historical gradualness “deserving” the idea of progress or rather improvement in time. The writing suggests research in the field of artistic practice as well as historiographical material in order to establish the conditionality and limited applicability of the notion of progress, and to show its ideological effect in both fields. Attention is also drawn to changes in the basic hypotheses regarding 20th century art and models of observation and description of artistic achievement.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Marija Bergamo, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
    Marija BERGAMO je diplomirala na Fakulteti glasbene umetnosti v Beogradu (Oddelek za zgodovino glasbe), leta 1964 pa je pravtam dosegla stopnjo magistre. S tezo Elementi ekspresionistićke orientacije u srpskoj muzici do 1945 je leta 1973 doktorirala na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Od 1964 do 1969 je bila profesor zgodovine glasbe in oblikoslovja ter predstojnica oddelka za teoretične predmete na srednji glasbeni šoli “Josip Slavenski” v Beogradu, od 1969 do 1972 pa asistentka na katedri za zgodovino glasbe Fakultete glasbene umetnosti v Beogradu. Med leti 1972 in 1981 je živela in delovala na Dunaju, najprej kot glasbena urednica in nato kot vodja glasbene redakcije založniške hiše Universal Edition. Od leta 1981 do upokojitve (1997) je predavala na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete v Ljubljani kot docentka, izredna in redna profesorica za zgodovino slovanske in novejše svetovne glasbe, estetiko in sociologijo glasbe. Sprva se je znanstveno usmerila predvsem v zgodovinsko tematiko novejših obdobij, nato pa je svoj interes vse bolj usmerjala na področje estetike in sociologije glasbe ter sodobne sistematične muzikologije.

Published

1. 12. 2010

Issue

Section

Articles

How to Cite

Bergamo, M. (2010). In the Pitfalls of Interpretations Optics: A Note on Progress. Musicological Annual, 46(2), 19-23. https://doi.org/10.4312/mz.46.2.19-23