The Closeness into the composition blizu (near) from Urška Pompe

Authors

  • Larisa Vrhunc Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.4312/mz.47.1.177-188

Keywords:

Urška Pompe, instrumental composi- tion, electroacoustic music, theory of 20th and 21st century music, music analysis

Abstract

Urška Pompe’s work is a blend of diverse musical experiences, electroacoustic music not being one of them. Despite that, her music shows rather obvious influences of electro acoustics and can serve as a point of departure for consideration of the ways in which compositional techniques that stem from experiments carried out in electronic studios or with computer technology transgress the realm of pure acoustic music, as well as reflections on the history of such transgressions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Larisa Vrhunc, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
    Larisa VRHUNC je po diplomi iz glasbene pedagogike diplomirala leta 1993 na Akademiji za glasbo v Ljubljani še iz kompozicije. Podiplomski študij kompozicije je zaključila najprej Glasbenem konservatoriju v Ženevi in nato še na Nacionalnem visokem konservatoriju za glasbo in ples v Lyonu, specializacijo pa je opravila tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Med letoma 1995 in 1998 je delovala kot asistentka na Akademiji za glasbo, od leta 2000 pa predava na oddelku za muziko- logijo Filozofske fakultete v Ljubljani kot docentka za področje teorije glasbe. Za svoje skladbe je prejela več pomembnih nagrad in priznanj (Nagrada Prešernovega sklada 2003), v zadnjem času pa se posveča tudi proučevanju oblikoslovja in glasbenega stavka v novejši glasbi.

Published

10. 06. 2011

Issue

Section

Articles

How to Cite

Vrhunc, L. (2011). The Closeness into the composition blizu (near) from Urška Pompe. Musicological Annual, 47(1), 177-188. https://doi.org/10.4312/mz.47.1.177-188