Die "Norddeutsche Orgelschule" - Wege und Irrwege in Forschung und Rezeption

Authors

  • Katharina Larissa Paech Universität für Musik, Graz

DOI:

https://doi.org/10.4312/mz.47.2.115-124

Keywords:

North German School, performing practice, organ tuning, publishing, Buxtehude, pedal clavichord, pedal harpsichord

Abstract

North German baroque music for keyboard instruments raises numerous questions, especially regarding disharmony between compositions and organs in that period. Lyrics criticaly present different research methods and their results.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Katharina Larissa Paech, Universität für Musik, Graz
    Katharina Larissa PAECH, rojena leta 1975 v Reutlingenu v Nemčiji. Študirala v Berlinu, Würzburgu in Gradcu. Muzikologinja, cerkvena glasbenica, organistka, cembalistka. 2006 promovirala z disertacijo o duhovni vokalni glasbi Johanna Pachelbela. Umetniško in znanstveno težišče njenega dela je nemška glasba 17. stoletja. Soizdajateljica zbranih vokalnih del Johanna Pachelbela, vabljena, da predava na raznih evropskih univerzah, deluje kot glasbena pedagoginja in organistka v Gradcu.

Published

1. 12. 2011

Issue

Section

Articles

How to Cite

Paech, K. L. (2011). Die "Norddeutsche Orgelschule" - Wege und Irrwege in Forschung und Rezeption. Musicological Annual, 47(2), 115-124. https://doi.org/10.4312/mz.47.2.115-124

Most read articles by the same author(s)