Ljubljana Opera House Between Both World Wars

Modern Directing and its Protagonists

Authors

  • Katarina Bogunović Hočevar University of Ljubljana, Faculty of Arts, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.4312/mz.56.1.149-166

Keywords:

Opera SNG Ljubljana, 20th century, opera directing, Mirko Polič, Osip Šest, Matija Bravničar, Ciril Debevec, Bratko Kreft, Ferdo Delak

Abstract

The examination of the Ljubljana Opera House offers observations on different areas of activity of this institution – artistic, organizational and social – that are all interdependent and influence the fundamental mission of this artistic institution – the staging of musical theatre works and, in a broader sense, transmitting and affirming the artistic tendencies of the Opera House. This article illuminates the time of the Ljubljana Opera House between both world wars; it highlights the issues of opera directing and the artistic emancipation of the opera director through the prism of the most significant actors of this institution.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[Avtor neznan.] »Kakšne načrte ima naša opera? Operni ravnatelj M. Polič o sezoni 1932/33 in o naših gledaliških problemih.« Jutro, 27. 8. 1932.

[Avtor neznan.] »Režiser Delak o operi Hlapec Jernej.« Jutro, 29. 9. 1932.

[Avtor neznan.] »Slavko Osterc: Medea, Maska rdeče smrti, Dandin v vicah.« Slovenec, 1. 3. 1932.

[Avtor neznan.] »Z Matijo Bravničarjem.« Slovenec, 19. 4. 1930.

Adamič, Emil. »Carmen v novi režiji.« Jutro, 23. 12. 1931.

Adamič, Emil. »Slavko Osterc: Tri operne enodejanke.« Jutro, 2. 3. 1932.

Bravničar, Matija. »M. Bravničar – N. Pirnat: Stoji stoji Ljubljanca...« Gledališki list Narodnega gledališča v Ljubljani, št. 7 (1933/34): 1–4.

Bravničar, Matija. »Ob priliki vprizoritve ‘Pohujšanje v dolini šentflorjanski’.« Gledališki list Narodnega gledališča v Ljubljani 9, št. 15 (1929/30): 79–80.

Cvetko, Ciril. »Režijske opazke k obnovljenemu ‘Onjeginu’.« Gledališki list Narodnega gledališča v Ljubljani, št. 12 (1942/43): 103–110.

Cvetko, Ciril. Dirigent Niko Štritof in sopranistka Zlata Gjungjenac v ljubljanski Operi. Ljubljana: Slovenski gledališki muzej, 1999.

Debevec, Ciril. »Pet opazk k režiji opere ‘Pohujšanje v dolini šentflorjanski’.« Gledališki list Narodnega gledališča v Ljubljani 9, št. 15 (1929/30): 83–84.

Frelih, Emil. »Avantgardnost opernih in operetnih režij Bratka Krefta.« Dokumenti SFGM 19, št. 40–41 (1985): 47–57.

Govekar, Fran. »Senzacije v našem gledališču.« Slovenski narod, 24. 12. 1931.

Govekar, Fran. »Osterčeve tri enodejanke.« Slovenski narod, 29. 2. 1932.

Govekar, Fran. »Stoji, stoji Ljubljanca ... oživljena?« Slovenski narod, 7. 12. 1933.

Kocjančič, Ana. Prostor v prostoru: Scenografija na Slovenskem od 17. stoletja do leta 1991. Ljubljana: Slovenski gledališki inštitut, 2018.

Koporc, Srečko. »Ljubljanska opera: ‘Stoji stoji Ljubljanca ...’.« Ljubljanski zvon 54, št. 3 (1934): 184–186.

Kreft, Bratko. »Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski.« Ljubljanski zvon 48, št. 12 (1928): 747–754.

Kreft, Bratko. »Naša drama na pragu novega leta.« Slovenski narod, 31. 12. 1929.

Kreft, Bratko. »Nova uprizoritev Carmen – značaj in smisel novega stila v naši operni režiji.« Jutro, 19. 12. 1931.

Kreft, Bratko. »O režiji komične opere ‘Mascotte’.« Slovenski narod, 6. 11. 1930.

Lukan, Blaž. »Evropeizacija slovenskega gledališča: rojstvo moderne režije.« V Dinamika sprememb v slovenskem gledališču 20. stoletja, ur. Barbara Sušec Michieli, Blaž Lukan in Maja Šorli, 89–125. Ljubljana: Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, 2010.

Moravec, Dušan. Slovenski režiserski kvartet (z gostom). Ljubljana: Slovenski gledališki in filmski muzej, 1996.

Ocvirk, Anton. »Ob koncu gledališke sezone.« Ljubljanski zvon 50, št. 7/8 (1930): 473–487.

Ost [Osip Šest]. »Jaz in Oranže.« Gledališki list Narodnega gledališča v Ljubljani, št. 3 (1927/28): 38–39.

Osterc, Slavko. »Matija Bravničar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski.« Ljubljanski zvon, št. 6 (1930): 377–378.

Osterc, Slavko. »Minutne opere.« Gledališki list Narodnega gledališča v Ljubljani, št. 9 (1931/32): 2–3.

Slavčeva, Maša. »O delu v operi in pogojih za njen nadaljnji razvoj.« Pogovor s Cirilom Debevcem. Gledališki list Narodnega gledališča v Ljubljani, št. 11 (1939/40): 87–91.

Slovenski gledališki muzej. Arhivsko gradivo. Zapisnik seje Sosveta pri Narodnem gledališču v Ljubljani, 26. 4. 1938.

Slovenski gledališki muzej. Personalna mapa. Ciril Debevec, sign. 16, mapa 206/8.

Ukmar, Vilko. »Opera: Stoji stoji Ljubljanca ...« Slovenec, 5. 12. 1933.

Vurnik, Stanko. »Nova slovenska opera.« Dom in svet, št. 9 (1929): 279–282.

Vurnik, Stanko. »Werther.« Slovenec, 11. 1. 1932.

Published

30. 06. 2020

Issue

Section

Articles

How to Cite

Bogunović Hočevar, K. (2020). Ljubljana Opera House Between Both World Wars: Modern Directing and its Protagonists. Musicological Annual, 56(1), 149-166. https://doi.org/10.4312/mz.56.1.149-166