Analiza povratnih informacij o usposabljanju na področju inovativnih učnih metod in strokovnem izpopolnjevanju učiteljev tujih jezikov na Slovaškem

Avtorji

  • Jana Birova Karlova univerza v Pragi, Pedagoška fakulteta, Češka

DOI:

https://doi.org/10.4312/vestnik.15.211-221

Ključne besede:

inovacije, usposabljanja, učitelji, potrdilo, razred

Povzetek

Namen prispevka je predstaviti oceno usposabljanja na področju inovativnih učnih metod in strokovnega izpopolnjevanja učiteljev francoščine, vključenih v projekt Erasmus+ z naslovom »S francoščino na obzorju« (ID 2021-1-SK01-KA122-SCH-000014674). Usposabljanje in izpopolnjevanje so ocenili sodelujoči pri projektu – učitelji francoščine in angleščine, zaposleni na osnovnih in srednjih šolah na Slovaškem (31 mobilnosti). V okviru hibridne mobilnosti v Nici je 20 udeležencev opravilo 70 ur usposabljanja, trije pa 56 ur. V okviru mobilnosti z namenom opazovanja na delovnem mestu in dodatnega usposabljanja v Besançonu je sedem udeležencev opravilo 50 ur usposabljanja, eden pa je izvedel mobilnost z namenom opazovanja na delovnem mestu v CFAie de Val-de-Reuil. Analiza odzivov je pokazala, da so bili sodelujoči učitelji z izobraževalnimi programi Erasmus+ zelo zadovoljni. V okviru mobilnosti so pripravili veliko koristnih dejavnosti, ki so jih zbrali in predstavili v publikaciji. Vsi udeleženci so prejeli mednarodno veljavno potrdilo o opravljenem usposabljanju. Hkrati so dobili možnost, da ob koncu usposabljanja predstavijo in zagovarjajo svoje delo ter tako na državni ravni pridobijo potrdilo o usposabljanju na področju inovativnih učnih metod. Zagovori so bili zasnovani kot diseminacijski seminarji za učitelje francoskega jezika, zato so udeleženci teh seminarjev prav tako prejeli potrdila o opravljenem strokovnem izpopolnjevanju.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

BRATSKÁ, M. (2000) Metódy aktívneho sociálneho učenia a ich aplikácia. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.

COCKERILL, M./A. THURSTON/J. O’KEEFFE (2023) Using fluency and comprehension instruction with struggling readers to improve student reading outcomes in English elementary schools. International Journal of Educational Research Open 5/100264. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100264

COHEN, L./L. MARRION/K. MORISON (2000) Research methods in education. London/New York: Routledge.

DEKKER-GROEN, A. M./M. F. VAN DER SCHAAF/K. M. STOKKING (2013) A teacher competence development programme for supporting students reflection skills. Teachers and Teaching: Theory and Practice 19(2), 150–171. DOI: https://doi.org/10.1080/13540602.2013.741837

DRAKULIĆ, M. (2020) Foreign language teacher competences as perceived by English language and literature students. Journal of Education Culture and Society 4(1), 158–165. https://doi.org/10.15503/jecs20131.158.165. DOI: https://doi.org/10.15503/jecs20131.158.165

GJIKOLLI, L./V. GASHI-BERISHA (2023) Learning foreign languages with communicative and action approach and CEFR standards (Digital Technology Supported). XLinguae 16(2), 33–45. https://doi.org/10.18355/xl.2023.16.02.03. DOI: https://doi.org/10.18355/XL.2023.16.02.03

GROCHALSKA, M. (2020) Not teaching, but coaching creating a self-development culture in a classroom. Journal of Education Culture and Society 4(2), 273–287. https://doi.org/10.15503/jecs20132.273.287. DOI: https://doi.org/10.15503/jecs20132.273.287

HURK, H. T. G. VAN DEN/A. A. M. HOUTVEEN/W. J. C. M. VAN DE GRIFT/D. W. P. CRAS (2014) Data-feedback in teacher training. Using observational data to improve student teachers’ reading instruction. Studies in Educational Evaluation 42, 71–78. DOI: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2013.10.009

JIN, X./D. TIGELAAR/A. VAN DER WANT/W. ADMIRAAL (2022) Novice teachers’ appraisal of expert feedback in a teacher professional development programme in Chinese vocational education. Teaching and Teacher Education 112/103652. https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103652. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103652

KUNDAHBAYEVA, A./L. NODA/G. ASTEMES/O. LOZHNIKOVA/N. ESKHUATOVA (2023) Competence-based approach in the training of future specialists in arts and humanities. XLinguae 16(2), 115–128. https://doi.org/10.55559/sjahss.v1i06.31. DOI: https://doi.org/10.18355/XL.2023.16.02.09

NADVORNÍKOVÁ, O./T. KLINKA (2023, to appear) Language policy of the Czech Republic in the field of second foreign language teaching - the future of German, Spanish, French, Russian and Italian in the revision of curriculum proposal. XLinguae 16(4). DOI: https://doi.org/10.18355/XL.2023.16.04.12

PETLAK, E. (2022) Teacher action research ideas. Slavonic Pedagogical Studies Journal 11(1), 147–153. DOI: https://doi.org/10.18355/PG.2022.11.1.10

STÎNGU, M. (2020) Induction of newly qualified teachers: limits, needs and opportunities. Journal of Education Culture and Society 4(1), 148–157. https://doi.org/10.15503/jecs20131.148.157. DOI: https://doi.org/10.15503/jecs20131.148.157

TULEKENOVA, D. T./T. A. KULGILDINOVA/G. B. ZHUMABEKOVA/A. Y. YERZHANOVA/R. Z. ZHUSSUPOVA (2023) Formation of professional cognitive and communicative competency of future primary school foreign language teachers through information-communicative technologies. XLinguae 16(2), 264–285. https://doi.org/10.18355/XL.2023.16.02.20. DOI: https://doi.org/10.18355/XL.2023.16.02.20

YERGESHOV, Y./G. ASTEMES/A. SAVABOVA/Z. DUISENBEKOVA/Z. BISSENBAYEVA (2022) Methodological foundations on the formation of research competence of future teachers of professional training. Slavonic Pedagogical Studies Journal 11(2), 320–328. DOI: https://doi.org/10.18355/PG.2022.11.2.13

Objavljeno

12. 12. 2023

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Birova, J. (2023). Analiza povratnih informacij o usposabljanju na področju inovativnih učnih metod in strokovnem izpopolnjevanju učiteljev tujih jezikov na Slovaškem. Vestnik Za Tuje Jezike, 15(1), 211-221. https://doi.org/10.4312/vestnik.15.211-221