Oglaševalska/-e kultura/-e pri poučevanju francoščine kot tujega jezika: »France is in the air«, analiza oglaševalske kampanje

Avtorji

  • Monika Simon Univerza uporabnih znanosti in umetnosti Lucern

DOI:

https://doi.org/10.4312/vestnik.11.251-269

Ključne besede:

francoščina kot tuji jezik (FLE), oglaševanje, marketing, medkulturna komunikacija, socio-semantična analiza, Air France

Povzetek

Oglaševanje se večinoma opira na edinstvene vsebine in dogodke v obliki »artefaktov«, ki so idealni za ustvarjanje predstave o kulturni drugačnosti, obenem pa naslovnikom pomagajo prevzeti in razumeti družbene vrednote v določenem okolju. Pri pouku tujega jezika so se oglasi izkazali za izjemno uporabno sredstvo, ki učencem omogoča raziskovanje vseh vidikov, ki jih ponuja oglaševanje. Pričujoči prispevek predstavlja didaktične pristope k raziskovanju medkulturnosti pri pouku francoščine kot tujega jezika (FLE). Pri tem se osredotoča na oglaševalsko kampanjo družbe Air France z naslovom »France is in the Air«. Primerjalna analiza omenjene kampanje je pokazala, da so v kampanji predstavljeni številni vidiki »francoske izjemnosti«. Pri tem kampanja s pridom izkorišča naslednje prvine oglaševanja: vzbujanje najrazličnejših čustev (sanje, pobeg, romantičnost – francoski oglasi naslovnike večinoma privabljajo z zelo privlačnimi argumenti, ki vzbujajo bolj ali manj močna čustva in občutja), vizualno in jezikovno privlačna podoba ter vključevanje prvin kulturnega narcisizma, zabavljaštva (spektakel), zapeljevanja, ljubezni in humorja. Namen kampanje družbe Air France je tujcem prikazati vrednote francoskega naroda; kampanja tako ciljnemu občinstvu simbolično slika izmuzljivi ideal poveličevane, mitične in brezčasne Francije. S socio-semantičnega vidika kampanja slika francoski narod v iskanju lastne identitete in pomena, obenem pa je v njej mogoče zaznati tudi večno nostalgijo po veličini pretekle dobe.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

30. 12. 2019

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Simon, M. (2019). Oglaševalska/-e kultura/-e pri poučevanju francoščine kot tujega jezika: »France is in the air«, analiza oglaševalske kampanje. Vestnik Za Tuje Jezike, 11(1), 251-269. https://doi.org/10.4312/vestnik.11.251-269