Passive Voice in German and Slovene

The Challenges of Teaching from a Plurilingual Perspective

Authors

  • Mojca Leskovec University of Ljubljana, Faculty of Arts, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.4312/vestnik.12.207-221

Keywords:

Slovene as a first language, German as a third language, plurilingualism, passive voice

Abstract

As opposed to their peers whose first languages do not know the passive voice, Slovene pupils in general do not have problems with the formation and understanding of this verb voice in German; however, they do have difficulties using it. Both German and Slovene use two voices, active and passive, and they differentiate between two forms of the latter: German has both the passive voice with werden (the dynamic passive) and the passive voice with sein (the stative passive), while Slovene has the passive voice with the participle and the passive voice with se. However, usage of the passive voice in Slovene is characterised by a longstanding tradition of rejection that is at least partially continued in the most recent Slovene grammar book by Toporišič, which states that even technical, popular and scientific texts should not use the passive voice too often.

Following the didactic-methodological principle of plurilingualism, it is necessary to take prior knowledge of the pupils into account and to activate their previously gained skills. After having checked what pupils learn about the use of the passive voice in contemporary textbooks for Slovenian language in primary and secondary schools an analysis was carried out examining how the modern textbooks for German as a foreign language that are used in Slovenian secondary schools discuss the passive voice. Based on the results, a suggestion for teaching the passive voice that would exceed the focus on its form and stress its proper usage was made.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Viri

BEŠTER, Marja idr. (1999) Na pragu besedila 1: učbenik za slovenski jezik v 1. letniku gimnazij, strokovnih in tehniških šol. Ljubljana: Rokus.

CAJHEN, Nana idr. (2011) Slovenščina za vsak dan 9: učbenik za slovenščino v 9. razredu osnovne šole. 2., posodobljena izdaja. Ljubljana: Rokus Klett.

ČREŠNIK, Vlasta idr. (2015) Slovenščina 9: i-učbenik za slovenščino v 9. razredu osnovne šole. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 13. 2. 2019 s spleta: <http://eucbeniki.sio.si/slo9/index.html>

ČUDEN, Milena/KOŠAK, Tatjana/VOGEL, Jerica (2009) Slovenščina 9: učbenik za slovenski jezik v devetem razredu osnovne šole. 2. ponatis. Ljubljana: Mladinska knjiga.

DRUSANY, Nevenka idr. (2008) Slovenščina za vsakdan in vsak dan 9: učbenik za slovenščino v devetem razredu osnovne šole. 1. izdaja, 2. natis. Ljubljana: Rokus Klett.

DUSEMUND-BRACKHAHN, Carmen idr. (2017) Panorama: Deutsch als Fremdsprache: Kursbuch B1. Berlin: Cornelsen.

FUNK, Hermann idr. (2015) studio 21: das Deutschbuch A2: Deutsch als Fremdsprache. Berlin: Cornelsen.

GOMBOC, Mateja (2003) Besede 3: učbenik za slovenski jezik v 3. letniku triletnih poklicnih šol. Ljubljana: DZS.

GOMBOC, Mateja (2005) Besede 1: učbenik za slovenski jezik v 1. letniku triletnih poklicnih šol. Ljubljana: DZS.

GOMBOC, Mateja (2006a) Besede 2: učbenik za slovenski jezik v 2. letniku triletnih poklicnih šol. Ljubljana: DZS.

GOMBOC, Mateja (2006b) Besede 4: učbenik za slovenski jezik za 1. leto poklicno-tehniškega izobraževanja. Ljubljana: DZS.

GOMBOC, Mateja (2006c) Besede 5: učbenik za slovenski jezik za 2. leto poklicno-tehniškega izobraževanja. Ljubljana: DZS.

GOMBOC, Mateja (2012) Besede 1: učbenik za slovenski jezik v 1. letniku triletnih poklicnih šol. 2. izdaja. Ljubljana: DZS.

KOCJAN - BARLE, Marta/Milena SMISL (2013) Znanka ali uganka 9: slovenščina za 9. razred osnovne šole. Ljubljana: Modrijan.

KRENN, Wilfried/Herbert PUCHTA (2009) Ideen: Deutsch als Fremdsprache: Kursbuch 2. Ismaning: Hueber Verlag.

KRIŽAJ ORTAR, Martina idr. (2000) Na pragu besedila 2: učbenik za slovenski jezik v 2. letniku gimnazij, strokovnih in tehniških šol. Ljubljana: Rokus.

KRIŽAJ ORTAR, Martina idr. (2001) Na pragu besedila 3: učbenik za slovenski jezik v 3. letniku gimnazij, strokovnih in tehniških šol. Ljubljana: Rokus.

KRIŽAJ ORTAR, Martina idr. (2002) Na pragu besedila 4: učbenik za slovenski jezik v 4. letniku gimnazij, strokovnih in tehniških šol. Ljubljana: Rokus.

KRIŽAJ ORTAR, Martina idr. (2009) Na pragu besedila 2: učbenik za slovenski jezik v 2. letniku gimnazij in srednjih strokovnih šol. Tretja, posodobljena izdaja. Ljubljana: Rokus Klett.

KRIŽAJ ORTAR, Martina idr. (2010) Na pragu besedila 3: učbenik za slovenski jezik v 3. letniku gimnazij in srednjih strokovnih šol. Druga izdaja. Ljubljana: Rokus Klett.

PODVRŠNIK, Klementina idr. (2015) Slovenščina 1: i-učbenik za slovenščino v 1. letniku gimnazij. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 13. 2. 2019 s spleta: <http://eucbeniki.sio.si/slo1/>

SANDER, Ilse idr. (2014) ALLES stimmt! 3: učbenik za nemščino v 3. letniku gimnazij ter 3. in 4. letniku srednjih strokovnih šol. Ljubljana: Rokus Klett.

VOGEL, Jerca/KASTELIC, Silva/OZIMEK, Jana (2007) Slovenščina 1: z besedo do besede: učbenik za slovenščino – jezik v 1. letniku gimnazij in srednjih strokovnih šol. Ljubljana: Mladinska knjiga.

VOGEL, Jerca/KASTELIC, Silva/HODAK, Marjana (2008) Slovenščina 2: z besedo do besede: učbenik za slovenščino – jezik v 2. letniku gimnazij in srednjih strokovnih šol. Ljubljana: Mladinska knjiga.

VOGEL, Jerca/KASTELIC, Silva/HODAK, Marjana (2009) Slovenščina 3: z besedo do besede: učbenik za slovenščino – jezik v 3. letniku gimnazij in srednjih strokovnih šol. Ljubljana: Mladinska knjiga.

VOGEL, Jerca/KASTELIC, Silva/HODAK, Marjana (2010) Slovenščina 4: z besedo do besede: učbenik za slovenščino – jezik v 4. letniku gimnazij in srednjih strokovnih šol. Ljubljana: Mladinska knjiga.

ZAJC BERZELAK, Karla/Irena VELIKONJA (2007) Govorica jezika 1: slovenščina za 1. letnik gimnazij. Ljubljana: Modrijan.

ZAJC BERZELAK, Karla/ARBITER, Alenka/HRIBAR, Nataša (2008) Govorica jezika 2 in 3: slovenščina za 2. in 3. letnik gimnazij. Ljubljana: Modrijan.

ZAJC BERZELAK, Karla/Kozma AHAČIČ (2010) Govorica jezika 4: slovenščina za 4. letnik gimnazij in srednjih strokovnih šol. Ljubljana: Modrijan.

*****

Literatura

AHAČIČ, Kozma (2017a) Kratkoslovnica: slovenska slovnica za osnovno šolo. Ljubljana: Rokus Klett.

AHAČIČ, Kozma (2017b) Slovnica na kvadrat: slovenska slovnica za srednjo šolo. Ljubljana: Rokus Klett.

BARKOWSKI, Hans/Sara VICENTE (2014) Das Verb. V: H. Barkowski idr., Deutsch lehren lernen 3: Deutsch als fremde Sprache. München: Goethe-Institut, Klett-Langenscheidt, 75–92.

COUNCIL OF EUROPE (2001) The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Pridobljeno 23. 3. 2019 s spleta: <https://rm.coe.int/1680459f97>

GLIHA OLENIK, Nadja idr. (2017) Nemščina: predmetni izpitni katalog za splošno maturo 2019. Ljubljana: Državni izpitni center. Pridobljeno 11. 2. 2019 s spleta: <https://www.ric.si/mma/M-NEM-2019/2017083009155511/>

GRUNTAR JERMOL, Ada (2011) Ausgewählte Kapitel der deutschen Morphologie mit kontrastivem Ansatz – Izbrana poglavja nemške morfologije s kontrastivnimi ponazoritvami. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.

HELBIG, Gerhard/Joachim BUSCHA (2005) Deutsche Grammatik – ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin und München: Langenscheidt.

HOLC, Nada idr. (2008) Učni načrt. Nemščina: gimnazija: splošna, klasična, strokovna gimnazija. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno 12. 4. 2018 s spleta: <http://eportal.mss.edus.si/msswww/programi2010/programi/media/pdf/un_gimnazija/un_nemscina_gimn.pdf>

KALIN GOLOB, Monika (2001) Jezikovne reže. Ljubljana: GV Revije.

KONDRIČ HORVAT, Vesna idr. (2001) Učni načrt: izbirni predmet: program osnovnošolskega izobraževanja. Nemščina. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno 12. 4. 2018 s spleta: <http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/devetletka/predmeti_izbirni/Nemscina_izbirni.pdf>

KOROŠEC, Tomo (1972) Pet minut za boljši jezik. Ljubljana: Državna založba Slovenije.

KOVAČIČ, Irena (1991) Trpnik v pouku angleščine. Vestnik, 1/2, 33–51.

LESKOVEC, Mojca (2016) Jezikoslovni pogled na trpnik v zgodovini slovenskega jezika. Jezik in slovstvo, 1, str. 3–13.

NEUNER, Gerhard idr. (2009) Deutsch als zweite Fremdsprache: Fernstudieneinheit 26. Berlin [etc.]: Langenscheidt.

PEVEC SEMEC, Katica idr. (2013) Učni načrt. Program osnovna šola. Drugi tuji jezik v 4. do 9. razredu: neobvezni izbirni predmet. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno 12. 4. 2018 s spleta: <http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/devetletka/program_razsirjeni/Drugi_TJ_izbirni_neobvezni.pdf>

PEVEC SEMEC, Katica/Saša JAZBEC (2018) Večjezičnost – nov vidik učiteljevega profesionalnega razvoja. Revija za elementarno izobraževanje, 11/1, 39–54. Pridobljeno 22. 2. 2019 s spleta: <http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2018/1/REI_11_1_CLANEK3.pdf>

PLEŠNIK, Jožica (2011) Kann man passiv das deutsche Passiv erlernen? Schaurein, 23/1, 24–28.

POZNANOVIČ JEZERŠEK, Mojca idr. (2011) Učni načrt. Program osnovna šola. Slovenščina. Elektronski vir. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo.

TALLERMAN, Maggie (1998) Understanding syntax. London [etc.]: Arnold.

TOPORIŠIČ, Jože (2000) Slovenska slovnica. Četrta, prenovljena in razširjena izdaja. Maribor: Obzorja.

URBANČIČ, Boris (1987) O jezikovni kulturi. Tretja, predelana in razširjena izdaja. Ljub­ljana: Delavska enotnost.

Published

28. 12. 2020

Issue

Section

Articles

How to Cite

Leskovec, M. (2020). Passive Voice in German and Slovene: The Challenges of Teaching from a Plurilingual Perspective. Journal for Foreign Languages, 12(1), 207-221. https://doi.org/10.4312/vestnik.12.207-221