Slovenska dramatika neabsolutnosti
DOI:
https://doi.org/10.51937/Amfiteater-2024-2/106-110Ključne besede:
drama, Ivan Cankar, Simona Semenič, dramske pisavePovzetek
»Zgodovina slovenske dramatike že od Prešernove neuresničene ideje o zgodovinski tragediji naprej beleži zanimive poizkuse in preizkuse estetskih revolucij« (27). Prav te – torej »estetske revolucije« – so središčni predmet raziskave Tomaža Toporišiča, ki se v seriji »teoretiziranih branj« (188) Dramske pisave stoletja: od Ivana Cankarja do Simone Semenič in naprej sprehodi po sledeh estetskih revolucij v stoletju, ki so ga zaznamovali nemir, vojne ter temeljno »iskanje novega na ruševinah starega« (Badiou, nav. po Toporišič 187). Kot ključno premiso pri tem vzpostavlja vmesnost dramatike kot forme med literaturo in gledališčem, ki se ji je posvečal že v svojem predhodnem delu Nevarna razmerja med dramatiko in gledališčem XX. in XXI. stoletja (Založba Univerze v Ljubljani, 2022).
Literatura
Tomaž Toporišič: Dramske pisave stoletja: od Ivana Cankarja do Simone Semenič in naprej, LUD Literatura, 2023
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.