Svetovna književnost v učbenikih v japonskem izobraževalnem sistemu

Avtorji

  • Ayako Oku Ženska univerza Kyoritsu, Tokio, Japonska

DOI:

https://doi.org/10.4312/ars.18.2.19-33

Ključne besede:

japonski izobraževalni sistem, japonski srednješolski kurikuli za jezik in književnost, potrjeni učbeniki, svetovna književnost

Povzetek

Članek predstavlja analizo zgodovinskega razvoja ter trenutnega statusa tuje in japonske književnosti v učbenikih japonskega jezika v japonskem izobraževalnem sistemu, pri čemer izpostavlja vse manjše vključevanje vsebin iz svetovne književnosti. Reforme po drugi svetovni vojni so uvedle licenčni sistem privatnega založništva za učbenike, ki pa so morali ustrezati smernicam učnega načrta. Te smernice so bile skozi desetletja podvržene številnim revizijam, ki so oblikovale vsebino učbenikov in spreminjale izobraževalne prioritete. Zgodnji povojni učbeniki japonskega jezika so vključevali predvsem tuja literarna dela iz kanona svetovne književnosti, kar je odražalo cilj Japonske, da se ponovno poveže z globalno skupnostjo. Z razvojem učnega načrta pa se je delež tujih literarnih del postopoma zmanjševal in z več kot 20-% deleža v zgodnjem povojnem obdobju padel na manj kot 3-% zastopanost v najnovejših smernicah. Danes japonski srednješolski kurikulum še bolj omejuje študij književnosti, saj se obvezni predmeti osredinjajo na jezikovne spretnosti, in ne na proučevanje književnosti. Predvsem pa sodobni učbeniki vključujejo avtorje, ki večinoma pišejo v japonščini, vendar so to avtorji z mednarodnim ozadjem. Učbeniki s tem nadomeščajo delež tradicionalne tuje književnosti in prikazujejo kulturno raznolikost Japonske na japonskem literarnem prizorišču. Odgovornost za izobraževanje o svetovni književnosti vse bolj prevzemajo univerze, katerih izčrpnejši učni načrti za humanistične študije ponujajo japonskim študentom širše globalne poglede na književnost in poznavanje svetovne književnosti.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

2024 Elementary School Textbook Adoption Status – Summary by the Ministry of Education, Naigai Kyoiku 7135, 2024.

2024 Junior High School Textbook Adoption Status – Summary by the Ministry of Education, Naigai Kyoiku 7136, 2024.

2024 High School Textbook Adoption Status – Summary by the Ministry of Education, Naigai Kyoiku 7139, 2024.

Akikusa, Shun’ichiro, Totsuka, Manabu (eds.), World Literature in Textbooks, Tokyo 2024.

Anno, Izumi (ed.), Catalog of Japanese literary works appeared in senior high school textbooks, Nichigai associates, 2008a.

Anno, Izumi, Trends in Literary Materials in High School Japanese Language Textbooks, Kokubungaku (National Literature) 53 (13), 2008b, p. 34–47.

Funakoshi, Ryosuke, Language and Culture of the Ainu in Postwar Elementary School Japanese Language Textbooks, Gakugei National Language and National Literature 55(0), 2023, p. 200–208.

Ishikawa, Hajime, Roles of Teaching Materials in Forming a View of “War and Peace”, Nihon kenkyū 43, 2011, p. 115–140.

Kim, Joengae. ‘Zainichi’Korean Literature and High-school Textbooks on Japanese after 1990’s in Japan: Focusing on Li Kaisei’s Kinuta wo Utsu Onna, Tsukuba Studies in Literature 32, 2014, p. 1–18.

Ministry of Education, Commentary to the Curriculum Guidelines for High School: Japanese Language, Tokyo 1972.

Ministry of Education, Commentary to the Curriculum Guidelines for High School: Japanese Language, Tokyo 1979.

Ministry of Education, Commentary to the Curriculum Guidelines for High School: Japanese Language, Tokyo 1989.

Ministry of Education, Commentary to the Curriculum Guidelines for High School: Japanese Language, Tokyo 1999.

Murai, Osamu, Discursive Spaces of Extinction: Ethnicity, Nation, and Orality, in: Inventing the Classics : Modernity, National Identity, and Japanese Literature (eds. Shirane, Haruo, Suzuki, Tomi), Tokyo 1994, p. 258–300.

Ono, Yoneichi, Japanese Language Textbook Materials Related to the Ainu, in: Gobun to Kyoiku (Naruto University of Education) 19, Naruto 2005, p. 164–184.

Sato, Izumi, The History of Kokugo Textbooks in the Postwar Era, Tokyo 2006.

Tokutake, Toshio, Postwar History of Textbooks, Tokyo 1995.

Yoshida, Hirohisa, A Study of the History of Japanese Language Textbooks in the Early Postwar Period: Blacked Out, Provisional, National, and Authorized Editions, Tokyo 2001.

*****

Internet Resources

Japanese Modern Textbook Digital Archive, https://www.nier.go.jp/library/textbooks/index-en.html (date of access: 2. 11. 2024)

List of Curriculum Guidelines, National Institute for Education Policy Research, https://erid.nier.go.jp/guideline.html (date of access: 2. 11. 2024)

Ministry of Culture, Sports, Science, and Technology, https://www.mext.go.jp/en/policy/education/history/index.htm (date of access: 2. 11. 2024)

Objavljeno

23. 12. 2024

Kako citirati

Oku, A. (2024). Svetovna književnost v učbenikih v japonskem izobraževalnem sistemu. Ars & Humanitas, 18(2), 19-33. https://doi.org/10.4312/ars.18.2.19-33