Avtoportretni motiv umetnice s knjigo v roki
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.4.1-2.113-136Ključne besede:
avtoportret, motiv knjige, subjektiviteta, renesančna slikarka, Sofonisba AnguissolaPovzetek
This article considers the book as an important emancipatory motif, expressing the tendency of women self-portrait painters to present themselves as educated and accomplished, and to establish their own subjectivity. In traditional self-portraits, since the Renaissance some female artists have presented themselves as autonomous active individuals depicted painting, reading, or playing a musical instrument. In the past, the motif of the reader has symbolized female erudition, education, and sophistication. In a time when women could only rarely attend school, the use of this motif represented an important and liberating gesture. In a period when artists preferred to portray women as nude seducers rather than as learned ladies, it was all the more important that some female artists endeavored to stress the role of women as readers. Although images of women authors with a book in their hands represented a symbol of learning and wisdom, this same motif could also be used to replace a female author’s signature. This is examined here with reference to the works of the Renaissance painter Sofonisba Anguissola.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
31.12.2010
Kako citirati
Spacal, A. . (2010). Avtoportretni motiv umetnice s knjigo v roki. Ars & Humanitas, 4(1-2), 113–136. https://doi.org/10.4312/ars.4.1-2.113-136
Številka
Rubrike
Študije
Licenca
Avtorji, ki želijo, da se njihov članek objavi v reviji, se strinjajo z naslednjimi pogoji:
- Pisci besedila potrjujejo, da so avtorji oddanega članka, ki bo predvidoma izšel v reviji Ars & Humanitas v okviru Znanstvene založbe Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Aškerčeva 2, 1000 Ljubljana) z navedbo mojega avtorstva z imenom in priimkom. O likovno-grafični in tehnični opremi dela ter o pogojih njegovega trženja odloča založnik.
- Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da na njem ne obstajajo pravice tretjih oseb in da z njim niso kršene kakšne druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter mu povrnil škodo in stroške.
- Avtorji obdržijo materialne avtorske pravice ter založniku priznajo pravico do prve izdaje članka z licenco Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (priznanje avtorstva in deljenje pod istimi pogoji). To pomeni, da se tako besedilo, slike, grafi in druge sestavine dela lahko prosto distribuirajo, reproducirajo, uporabljajo, priobčujejo javnosti in predelujejo, pod pogojem, da se jasno in vidno navede avtorja in naslov tega dela in da se v primeru spremembe, preoblikovanja ali uporabe tega dela v svojem delu, lahko distribuira predelava le pod licenco, ki je enaka tej.
- Avtorji lahko sklenejo dodatne ločene pogodbene dogovore za neizključno distribucijo različice dela, objavljene v reviji, (npr. oddaja v institucionalni repozitorij ali objava v knjigi) z navedbo, da je bilo delo prvič objavljeno v tej reviji.
- Pred postopkom pošiljanja ali med njim lahko avtorji delo objavijo na spletu (npr. v institucionalnih repozitorijih ali na svojih spletnih straneh), k čemur jih tudi spodbujamo, saj lahko to prispeva k plodnim izmenjavam ter hitrejšemu in obsežnejšemu navajanju objavljenega dela.