Zastrti pogledi: sled Meduze v treh besedilih Joséja Emilia Pacheca
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.9.1.150-165Ključne besede:
mehiška kratka proza, José Emilio Pacheco, Meduzine figure, onemogočen vid, onemogočenost izrazaPovzetek
Ta prispevek se osredotoča na prvo zgodbo Joséja Emilia Pacheca (1939–2014)
»La sangre de Medusa« (1959) ter njegovi noveli El principio del placer (1972) in Las batallas en el desierto (1981), in sicer predstavlja doslej še neopisane povezave med njimi. Namen je ugotoviti in analizirati, kako se Meduzine figure iz prve zgodbe izrišejo v obeh novelah: na vsebinski ravni v izgradnji ženskih likov in odnosov do moških protagonistov preko pripovedne artikulacije vizualnih dinamik. Poleg tega se na formalni ravni poteze Gorgone pokažejo ob postavitvi konstitutivnih meja jezikovnega izraza. Prispevek obravnava tudi prehod od zapisa, ki temelji na vizualni onemogočenosti in posledično onemogočenosti izraza, k pripovedi, ki artikulira kompleksnost vida zahvaljujoč stekanju pretekle perspektive pripovedovanega jaza in sedanje perspektive pripovedujočega jaza, izkustva in refleksije ter odnosa med svetom in védenjem o njem.