»Zgodovina ne teče naravnost, cikcakasto gre«: percepcija časa v Magrisovem romanu Na slepo
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.6.2.9-22Ključne besede:
sodobna italijanska književnost, Claudio Magris, čas, zgodovina, identiteta, mit, ArgonavtiPovzetek
In his novel Blindly Claudio Magris develops a complex perception of time. This perception is intertwined with reflections on history, identity and the status of the narrative voice. History, which “is not linear” but “zigzags” is presented as a continuously repetitive phenomenon, while temporal time is impossible to measure. The status of the autodiegetic narrator becomes highly problematic as the narrative voice assumes identities belonging to various historical periods ranging from the late 18th to the 20th centuries. The novel focuses on repressive historical periods which deform the protagonists' identities, thereby conveying an image of history as a blind and violent force. Fragmentation, one of the basic narrative techniques in the novel, concerns time sequences as well as the protagonists' identities and the narrative voice itself. As the protagonists' lives can only be narrated as fragments, there are frequent passages between different time periods. These merge into extratemporality, which is associated with eternal suffering stemming from the repetitive, oppressive nature of history. The historical events depicted in the novel are interpreted through the extratemporal dimension of the Argonaut myth.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
14.12.2012
Kako citirati
Prosenc Šegula, I. . (2012). »Zgodovina ne teče naravnost, cikcakasto gre«: percepcija časa v Magrisovem romanu Na slepo. Ars & Humanitas, 6(2), 9–22. https://doi.org/10.4312/ars.6.2.9-22
Številka
Rubrike
Študije
Licenca
Avtorji, ki želijo, da se njihov članek objavi v reviji, se strinjajo z naslednjimi pogoji:
- Pisci besedila potrjujejo, da so avtorji oddanega članka, ki bo predvidoma izšel v reviji Ars & Humanitas v okviru Znanstvene založbe Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Aškerčeva 2, 1000 Ljubljana) z navedbo mojega avtorstva z imenom in priimkom. O likovno-grafični in tehnični opremi dela ter o pogojih njegovega trženja odloča založnik.
- Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da na njem ne obstajajo pravice tretjih oseb in da z njim niso kršene kakšne druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter mu povrnil škodo in stroške.
- Avtorji obdržijo materialne avtorske pravice ter založniku priznajo pravico do prve izdaje članka z licenco Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (priznanje avtorstva in deljenje pod istimi pogoji). To pomeni, da se tako besedilo, slike, grafi in druge sestavine dela lahko prosto distribuirajo, reproducirajo, uporabljajo, priobčujejo javnosti in predelujejo, pod pogojem, da se jasno in vidno navede avtorja in naslov tega dela in da se v primeru spremembe, preoblikovanja ali uporabe tega dela v svojem delu, lahko distribuira predelava le pod licenco, ki je enaka tej.
- Avtorji lahko sklenejo dodatne ločene pogodbene dogovore za neizključno distribucijo različice dela, objavljene v reviji, (npr. oddaja v institucionalni repozitorij ali objava v knjigi) z navedbo, da je bilo delo prvič objavljeno v tej reviji.
- Pred postopkom pošiljanja ali med njim lahko avtorji delo objavijo na spletu (npr. v institucionalnih repozitorijih ali na svojih spletnih straneh), k čemur jih tudi spodbujamo, saj lahko to prispeva k plodnim izmenjavam ter hitrejšemu in obsežnejšemu navajanju objavljenega dela.