Cromatismo y percepción sensorial: nuevos indicios sobre la técnica compositiva de la novela Aura de Carlos Fuentes
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.6.2.49-62Ključne besede:
kromatičnost, opisovanje, stilistika, hipotipoza, gotska (oziroma grozljiva) književnost, mehiška književnost, percepcija čutovPovzetek
Ena glavnih zahtev gotskega žanra je izguba občutka za stvarnost. To značilnost, ki v veliko primerih vodi v strah ali celo grozo, je mogoče doseči predvsem z zatekanjem k čutom. V romanu Aura Carlosa Fuentesa opisovanje preseže meje percepcije čutov, saj bralec ni zgolj voden, ampak se, kot bi bil zapeljan, pusti voditi, očaran s čutno razvejanostjo, ki veje iz zapleta. V študiji bomo pokazali, kako kromatičnost in čutna zaznavnost potencirata splošen smisel romana, hkrati pa razkrivata številne slogovne značilnosti, ki potrjujejo hermenevtično relevantnost opisanega. Izhajajoč iz podrobne študije uporabe jezika, bomo analizirali tvorjenje pripovedi s tehniko kromatične progresije, ki uspešno združuje percepcijo čutov in psihologijo glavnega junaka ter strne celo vrsto bralcu razpoložljivih gotskih občutkov.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
14. 12. 2012
Številka
Rubrika
Študije
Kako citirati
Muñoz-Basols, J. . (2012). Cromatismo y percepción sensorial: nuevos indicios sobre la técnica compositiva de la novela Aura de Carlos Fuentes. Ars & Humanitas, 6(2), 49-62. https://doi.org/10.4312/ars.6.2.49-62