Cromatismo y percepción sensorial: nuevos indicios sobre la técnica compositiva de la novela Aura de Carlos Fuentes
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.6.2.49-62Ključne besede:
kromatičnost, opisovanje, stilistika, hipotipoza, gotska (oziroma grozljiva) književnost, mehiška književnost, percepcija čutovPovzetek
Ena glavnih zahtev gotskega žanra je izguba občutka za stvarnost. To značilnost, ki v veliko primerih vodi v strah ali celo grozo, je mogoče doseči predvsem z zatekanjem k čutom. V romanu Aura Carlosa Fuentesa opisovanje preseže meje percepcije čutov, saj bralec ni zgolj voden, ampak se, kot bi bil zapeljan, pusti voditi, očaran s čutno razvejanostjo, ki veje iz zapleta. V študiji bomo pokazali, kako kromatičnost in čutna zaznavnost potencirata splošen smisel romana, hkrati pa razkrivata številne slogovne značilnosti, ki potrjujejo hermenevtično relevantnost opisanega. Izhajajoč iz podrobne študije uporabe jezika, bomo analizirali tvorjenje pripovedi s tehniko kromatične progresije, ki uspešno združuje percepcijo čutov in psihologijo glavnega junaka ter strne celo vrsto bralcu razpoložljivih gotskih občutkov.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
14.12.2012
Kako citirati
Muñoz-Basols, J. . (2012). Cromatismo y percepción sensorial: nuevos indicios sobre la técnica compositiva de la novela Aura de Carlos Fuentes. Ars & Humanitas, 6(2), 49–62. https://doi.org/10.4312/ars.6.2.49-62
Številka
Rubrike
Študije
Licenca
Avtorji, ki želijo, da se njihov članek objavi v reviji, se strinjajo z naslednjimi pogoji:
- Pisci besedila potrjujejo, da so avtorji oddanega članka, ki bo predvidoma izšel v reviji Ars & Humanitas v okviru Znanstvene založbe Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Aškerčeva 2, 1000 Ljubljana) z navedbo mojega avtorstva z imenom in priimkom. O likovno-grafični in tehnični opremi dela ter o pogojih njegovega trženja odloča založnik.
- Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da na njem ne obstajajo pravice tretjih oseb in da z njim niso kršene kakšne druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter mu povrnil škodo in stroške.
- Avtorji obdržijo materialne avtorske pravice ter založniku priznajo pravico do prve izdaje članka z licenco Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (priznanje avtorstva in deljenje pod istimi pogoji). To pomeni, da se tako besedilo, slike, grafi in druge sestavine dela lahko prosto distribuirajo, reproducirajo, uporabljajo, priobčujejo javnosti in predelujejo, pod pogojem, da se jasno in vidno navede avtorja in naslov tega dela in da se v primeru spremembe, preoblikovanja ali uporabe tega dela v svojem delu, lahko distribuira predelava le pod licenco, ki je enaka tej.
- Avtorji lahko sklenejo dodatne ločene pogodbene dogovore za neizključno distribucijo različice dela, objavljene v reviji, (npr. oddaja v institucionalni repozitorij ali objava v knjigi) z navedbo, da je bilo delo prvič objavljeno v tej reviji.
- Pred postopkom pošiljanja ali med njim lahko avtorji delo objavijo na spletu (npr. v institucionalnih repozitorijih ali na svojih spletnih straneh), k čemur jih tudi spodbujamo, saj lahko to prispeva k plodnim izmenjavam ter hitrejšemu in obsežnejšemu navajanju objavljenega dela.