Prišli, da ne bi ostali: podobe prihoda kot vizualne reprezentacije migracij

Avtorji

  • Burcu Dogramaci LMU München, Institut für Kunstgeschichte

DOI:

https://doi.org/10.4312/ars.10.2.31-46

Ključne besede:

migracije, podobe prihodov in odhodov, gostujoči delavec, emigracija/imigracija, fotografija

Povzetek

Podobe odhodov in prihodov so tesno povezane z imigracijo in emigracijo. Številne zgodovinske fotografije na primer prikazujejo turške »gastarbajterje«, ki v šestdesetih letih 20. stoletja zapuščajo Istanbul in prihajajo v München. Te dokumentarne fotografije zaznamujejo železniške postaje, vlaki, ljudje s kovčki, nered, radovednost in strah. Podobe prenatrpanih železniških postaj so krožile v medijih in migracije prevajale v popotovanje brez prihoda v ciljnih deželah – reprezentativni simbol je postal kovček, pogosto razstavljen na razstavah o migracijah. Ekvivalent tem podobam prihoda so bile v osemdesetih letih preteklega stoletja fotografije turških »gostujočih delavcev«, ki zapuščajo Nemčijo, ko so jim izplačali visoke denarne nagrade, če so zapustili deželo. Fotografi, kot na primer Brigitte Kraemer in Manfred Vollmer, so spremljali družine med odhodom od doma. Članek zgodovinske fotografije primerja s sodobnimi medijskimi reprezentacijami prihajajočih beguncev ter se sprašuje o razlikah in podobnostih. Ali obstaja podobje, ki obsega različna tranzitivna stanja imigracij? Kakšna pripisovanja formulirajo te slike? Ali lahko umetnost proizvede nasprotne podobe?

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

  • Burcu Dogramaci, LMU München, Institut für Kunstgeschichte
    Burcu Dogramaci je profesorica za moderno in sodobno umetnost na Oddelku za umetnostno zgodovino Univerze v Münchnu. Študirala je arhitekturo v Stuttgartu ter umetnostno zgodovino in nemško književnost v Hamburgu. Težišča njenega raziskovalnega dela so izgnanstvo in migracije, fotografija in fotoknjige, moderna arhitektura in kiparstvo, modno oblikovanje in filmska kostumografija. Med najpomembnejše publikacije sodijo: Heimat. Eine künstlerische Spurensuche (Cologne: Böhlau, 2016), Migration und künstlerische Produktion. Aktuelle Perspektiven (urednica) (Bielefeld: transkript, 2013), Kulturtransfer und nationale Identität. Deutschsprachige Architekten, Stadtplaner und Bildhauer in der Türkei nach 1927 (Berlin: Gebr. Mann, 2008).

Objavljeno

22. 12. 2016

Številka

Rubrika

Študije

Kako citirati

Prišli, da ne bi ostali: podobe prihoda kot vizualne reprezentacije migracij. (2016). Ars & Humanitas, 10(2), 31-46. https://doi.org/10.4312/ars.10.2.31-46