Prišli, da ne bi ostali: podobe prihoda kot vizualne reprezentacije migracij
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.10.2.31-46Ključne besede:
migracije, podobe prihodov in odhodov, gostujoči delavec, emigracija/imigracija, fotografijaPovzetek
Podobe odhodov in prihodov so tesno povezane z imigracijo in emigracijo. Številne zgodovinske fotografije na primer prikazujejo turške »gastarbajterje«, ki v šestdesetih letih 20. stoletja zapuščajo Istanbul in prihajajo v München. Te dokumentarne fotografije zaznamujejo železniške postaje, vlaki, ljudje s kovčki, nered, radovednost in strah. Podobe prenatrpanih železniških postaj so krožile v medijih in migracije prevajale v popotovanje brez prihoda v ciljnih deželah – reprezentativni simbol je postal kovček, pogosto razstavljen na razstavah o migracijah. Ekvivalent tem podobam prihoda so bile v osemdesetih letih preteklega stoletja fotografije turških »gostujočih delavcev«, ki zapuščajo Nemčijo, ko so jim izplačali visoke denarne nagrade, če so zapustili deželo. Fotografi, kot na primer Brigitte Kraemer in Manfred Vollmer, so spremljali družine med odhodom od doma. Članek zgodovinske fotografije primerja s sodobnimi medijskimi reprezentacijami prihajajočih beguncev ter se sprašuje o razlikah in podobnostih. Ali obstaja podobje, ki obsega različna tranzitivna stanja imigracij? Kakšna pripisovanja formulirajo te slike? Ali lahko umetnost proizvede nasprotne podobe?Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
22. 12. 2016
Številka
Rubrika
Študije
Licenca
Avtorske pravice (c) 2016 Burcu Dogramaci

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Dogramaci, B. (2016). Prišli, da ne bi ostali: podobe prihoda kot vizualne reprezentacije migracij. Ars & Humanitas, 10(2), 31-46. https://doi.org/10.4312/ars.10.2.31-46