Imaginarne biobibliografije Bolaña in polfiktivne biografije Orecchia kot literarni pristopi k resnicam zgodovine in življenja
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.11.2.127-138Ključne besede:
biofikcija, polfiktivna biografija, namišljeni citat, parodija, literatura in zlo, zgodovina, časPovzetek
Že več kot stoletje, še posebej v postmoderni, je mogoče opaziti tip biografije, ki temelji bodisi na izumu bodisi na stičišču dokumentirane in izmišljene snovi. Usmerjen je tako, da v nedoločenem ohrani razmerje med realnim in imaginarnim. Nadvse primeren je za odkrivanje problematičnih ovir žanra, ki je tradicionalno povezan z objektivnimi ambicijami, hkrati pa odseva identiteto literarnega diskurza. V prispevku sta obravnavani deli iz zadnjih dvajsetih let, ki sodita v že omenjeno produkcijo: prvo delo, La literatura nazi en América Roberta Bolaña (1996), temelji predvsem na domišljiji; drugo delo, Città distrutte: sei biografie infedeli Davida Orecchia (2012), skozi prakso nezvestobe rekonstruira življenja resničnih ljudi in posebnih zgodovinskih kontekstov (med drugim v času fašizma v Italiji in med diktaturo v Argentini). Primerjava pokaže na svojevrstne strategije in potencialne namene ter posebej poudari, kako se za iznajdljivimi pripovednimi izbirami (ki so zmožne bralca na napačno sled speljati tudi s parodijo tradicionalne biografske pripovedi) gradi radikalen poziv k zgodovinski zavesti.
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2017 Patrizia Farinelli

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.