Poetična razstava izkušnje prostora: Suprematistična kompozicija št. 1, Črno na sivem Kristine Leko
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.12.1.163-176Ključne besede:
alternativni prostor, interaktivna umetnost, relacijska forma, suprematizem na trguPovzetek
Članek analizira koncept prostora v sodobni umetnosti na primeru dela Suprematistična kompozicija št. 1, Črno na sivem umetnice Kristine Leko iz leta 2008. Opirajoč se na Malevičev suprematizem je K. Leko decembra 2008 pričela s projektom umetniške intervencije na Trgu bana Jelačića v Zagrebu, kjer je nameravala s črno pokriti vse reklame, oglase, znake in imena tovarn. Cilj poetične intervencije, kot jo imenuje umetnica, je bil ozavestiti ljudi o relativiziranju materialnih dobrin v predbožičnem času. Kljub pridobljenim dovoljenjem mestnih oblasti so vpletene tovarne zavrnile sodelovanje, pa čeprav le za 24 ur, zato projekt nikoli ni bil realiziran. Kljub temu delo obstaja v virtualnem prostoru, ki je ravno tako javen, ter nadaljuje delovanje v obliki dokumentacije. Ravno neizvedenost intervencije oziroma nevidljivost dela na Jelačićevem trgu ga dela vidljivega, usmerjeno kaže na urejenost moči in konstrukcijo vrednosti v družbi ter odpira nova vprašanja. Delo tako vendarle prihaja v javni prostor ter ga senzibilizira in razširja.
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2018 Znanstvena založba Filozofske fakultete

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.