Poetična razstava izkušnje prostora: Suprematistična kompozicija št. 1, Črno na sivem Kristine Leko

Avtorji

  • Katarina Rukavina

DOI:

https://doi.org/10.4312/ars.12.1.163-176

Ključne besede:

alternativni prostor, interaktivna umetnost, relacijska forma, suprematizem na trgu

Povzetek

Članek analizira koncept prostora v sodobni umetnosti na primeru dela Suprematistična kompozicija št. 1, Črno na sivem umetnice Kristine Leko iz leta 2008. Opirajoč se na Malevičev suprematizem je K. Leko decembra 2008 pričela s projektom umetniške intervencije na Trgu bana Jelačića v Zagrebu, kjer je nameravala s črno pokriti vse reklame, oglase, znake in imena tovarn. Cilj poetične intervencije, kot jo imenuje umetnica, je bil ozavestiti ljudi o relativiziranju materialnih dobrin v predbožičnem času. Kljub pridobljenim dovoljenjem mestnih oblasti so vpletene tovarne zavrnile sodelovanje, pa čeprav le za 24 ur, zato projekt nikoli ni bil realiziran. Kljub temu delo obstaja v virtualnem prostoru, ki je ravno tako javen, ter nadaljuje delovanje v obliki dokumentacije. Ravno neizvedenost intervencije oziroma nevidljivost dela na Jelačićevem trgu ga dela vidljivega, usmerjeno kaže na urejenost moči in konstrukcijo vrednosti v družbi ter odpira nova vprašanja. Delo tako vendarle prihaja v javni prostor ter ga senzibilizira in razširja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

  • Katarina Rukavina

    Dr. Katarina Rukavina, docentka na Akademiji za uporabne umetnosti Univerze na Reki, poučuje na Oddelku za likovno umetnost. Na Fakulteti za humanistiko in družboslovje Univerze v Zagrebu je doštudirala filozofijo in umetnostno zgodovino ter tam leta 2008 končala podiplomski študij estetike z disertacijo Filozofski temelji umetniških praks v 20. stoletju: videnje in vedenje v vizualnih umetnostih v 20. stoletju. Raziskovalno deluje na interdisciplinarnem področju estetike, filozofije, umetnostne teorije in zgodovine. Ukvarja se z vprašanji, povezanimi s pojmovanjem ideje umetnosti z vidika kognitivne determinacije. Posveča se spremembam statusa in značaja umetnosti v 20. in 21. stoletju, ko umetnost vse bolj postaja del različnih družbenih praks.

Objavljeno

20. 07. 2018

Kako citirati

Poetična razstava izkušnje prostora: Suprematistična kompozicija št. 1, Črno na sivem Kristine Leko. (2018). Ars & Humanitas, 12(1), 163-176. https://doi.org/10.4312/ars.12.1.163-176