Po sledeh Ivane Orleanske med mitom in zgodovinskim dokumentom: prostorska študija literarnega dela Il fuoco di Jeanne Marte Morazzoni
DOI:
https://doi.org/10.4312/ars.13.2.119-131Ključne besede:
prostor, kronotop, biografija, biofiction, mit, zgodovina, potovanjePovzetek
V prispevku želimo pokazati, na kakšen način je odnos med mitom in zgodovino predstavljen v delu Il fuoco di Jeanne (2014) avtorice Marte Morazzoni, ki se žanrsko bolj kot v zgodovinski roman uvršča na področje med kroniko in biografijo. Gre za besedilo, katerega pripoved je zgrajena s pomočjo rekonstrukcije poti, na katero se poda protagonistka, ter vzporednega potovanja avtorice, ki sledi njenim stopinjam. Pokrajina, poti in kraji, ki jih obišče, so še vedno zaznamovani s prisotnostjo Ivane Orleanske in so pogosto razumljeni kot ključ do zgodovinske resnice. Avtorica problematizira dejstva, s katerimi se napaja eden najtrdnejših francoskih mitov (ne da bi ga pri tem želela izpodbiti), in pri tem snuje alternativno različico življenja Ivane Orleanske. Giblje se torej med mitom in dokumentom, med ljudskim verovanjem in zgodovinskimi dejstvi, pri tem pa dodaja lastne domneve. Vseprisoten dvom in kritična distanca do uradne historiografske različice sta rdeča nit tega dela, v katerem je prav geografski prostor ogrodje pripovedi in osvetli tudi pomen časa. Zato se nam ob »branju« besedila zdi smiselno slediti Bahtinovi teoriji kronotopa in videti prostor – pričo zgodovinskega dogajanja – neločljivo povezan s časom, ob tem pa skušati v njem razbrati tudi njegove simbolične vrednosti.
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2019 Meta Lenart Perger

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.