Diskurz volitev v Nigeriji 2019

Strategije delegitimiziranja političnih nasprotnikov v družbenih medijih

Avtorji

  • Waheed A. Bamigbade Univerza Obafemija Awolowa, Ile-Ife, Nigerija
  • Lawan Dalha Inštitut za angleški jezik v Yanbuju, Savdska Arabija

DOI:

https://doi.org/10.4312/ars.14.1.55-72

Ključne besede:

pragmatična dejanja, politični diskurz, strategije delegitimiziranja, Facebook, splošne volitve v Nigeriji 2019, besede kot bojišče

Povzetek

Prispevek obravnava različne strategije za delegitimiziranje političnih nasprotnikov in krepitev političnega boja v diskurzu, ki so ga širili volivci v družbenih medijih v času nigerijskih predsedniških volitev februarja 2019. Za namen študije je bilo v obdobju med novembrom 2018 in januarjem 2019 zbranih skupno 42 objav na Facebooku, ki so vsebovale politični diskurz. Analiza objav se je osredotočila na pragmatične vidike jezika vrednotenja, pri čemer sta bili za teoretski okvir uporabljeni Meyeva teorija pragmatičnih dejanj (2001) in teorija jezika vrednotenja Martina in Whita (2005).
Analiza kaže, da je bilo uporabljenih 14 različnih strategij delegitimiranja, ki so jih pisci širili za diskreditiranje političnih nasprotnikov kot neprimernih za izvolitev in prepričevanje volivcev v podporo njihove strani. Te strategije vključujejo naslednje kategorije: dejstva in dokazi, retorična vprašanja na določeno temo, odkrito mnenje na določeno temo, izražanje kontrasta, disfemizem, implicitna antiteza, neposredni verbalni napad, obtožbe, ironija, demoniziranje, samoobtožba, leksikalna gimnastika, sarkazem in prerokbe.
Ugotovitve kažejo, da objave vsebujejo implicitne in eksplicitne strategije prepričevanja in interaktivnost v pragmatičnem dejanju delegitimiziranja političnih nasprotnikov, pri čemer besede postanejo arzenal na bojišču politike.
Analiza nadalje nakazuje, da ljudje objav v družbenih medijih običajno ne podpirajo zato, ker bi bile resnične, temveč zato, ker podpirajo izvolitev kandidata njihove strani ali kritizirajo nasprotno stran. Družbeni mediji tako ponujajo platformo za izražanje implicitnih in eksplicitnih političnih stališč, kar je zunaj družbenih medijev zaradi pomanjkanja varnosti in morebitnih groženj lahko težko. Ti mediji so postali mesto za tekoč, bojevit in odprt politični diskurz ter nov glas za tiste, ki so sicer brez glasu, kar odpira novo obdobje v političnih kampanjah v nigerijskih družbenih medijih. Družbeni mediji lahko sčasoma postanejo prostor, kjer se volitve dobijo ali izgubijo še pred dejanskimi volitvami.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Afrosages, Social media stats, July 2019, https://afrosages.com/social-media-stats-for-africa-july-2019-impact-on-african-businesses/ (Accessed 20 April 2020).

Apuke, D.O., Tunca, E.A., Understanding the implications of social media usage in the electoral processes and campaigns in Nigeria, Global Media Journal, 16:31, 2018.

Bello, B.S., et al., Social media campaign strategies. Analysis of the 2019 Nigerian elections, Conference paper at the 6th International conference on social network analysis, management and security (SNAMS), Oct. 2019, pp. 1-8, https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8931869, DOI: 10.1109/snams.2019.8931869.

Chilton, P., Analysing political discourse. Theory and practice, London, New York 2004.

Chilton, P., Schäffner, C., Discourse and politics, in: Discourse as Social Interaction (ed. van Dijk, T.), 1997, pp. 206-230.

Clement, J., Nigeria number of social network users 2017-2023, 2 Dec. 2019, https://www.statista.com/statistics/972907/number-of-social-network-users-in-nigeria/ (Accessed 20 Apr. 2020).

Crespo-Fernandez, E., Words as weapons for mass persuasion. Dysphemism in Churchill’s wartime speeches, Text and Talk, Volume 33, Issue 3, 2013, pp. 311-330, DOI: https://doi.org/10.1515/text-2013-0014.

Dare, S., The power of social media in the Nigerian election, International Centre for Journalists, 20 Apr. 2015, https://www.icfj.org/news/power-social-media-nigerian-election (Accessed 20 Apr. 2020).

Dillard, J.P., Pfau, M., The Persuasion Handbook. Developments in Theory and Practice, Thousand Oaks 2002.

Dorwart, L., Rhetorical Question, ThoughtCo, 6 Aug. 2018, https://www.thoughtco.com/what-is-a-rhetorical-question-1691877 (Accessed 17 Apr. 2019).

Figure of Speech, Microsoft Encarta [DVD], Redmond 2009.

Harfoush, R., Yes. We did! An inside look at how the social media built the Obama brand, Berkeley 2009.

Independent National Electoral Commission, Election results Nigeria, 2019, https://www.inecnigeria.org/elections%20/election-results/ (Accessed 17 Apr. 2019).

Kassin, S., Social Psychology, Microsoft Encarta [DVD], Redmond 2009.

Kemp, S., Digital trends 2019, TNW, 31 Jan. 2019, https://thenextweb.com/contributors/2019/01/30/digital-trends-2019-every-single-stat-you-need-to-know-about-the-internet/ (Accessed 20 Apr. 2020).

Martin, J.R., White, P. R. R., Language of evaluation. Appraisal in English, Basingstoke, New York 2005.

Mey, J., Pragmatics. An Introduction, 2nd ed., Oxford 2001.

Mey, J., Suntverbarerum, L., The pragmatic life of words, SpringerPlus, 5, 2016, DOI: 10.1186/s40064-016-3269-z.

Ng, A., Donald Trump’s social media would doom him in a job interview, CNET, Sept. 2016.

Nwachukwu, J. O., 2019 election. INEC discloses number of political parties to contest, Daily Post, 2 Feb. 2019, https://dailypost.ng/2019/02/2019-election-inec-discloses-number-political-parties-contest/ (Accessed 17 Apr. 2019).

O’Keefe, A., Persuasion. Theory & Research, Thousand Oaks, 2002.

Opeibi, T., The twittersphere as political engagement space. A study of social media usage in election campaigns in Nigeria, Digital Studies/le Champ Numerique, 9 (1), 2019, DOI: http://doi.org/10.16995/dscn.292795.

Reports on Nigeria’s 2019 General Elections, Feb. 2019, htpps://placng.org/situation_room/sr/wp-content/uploads/2019/01/Situation-Room-Threshold-for-the-2019-Nigeria-Elections.pdf (Accessed 02 May 2020).

StatCounter, Social media stats Nigeria, Jan-Dec 2018, https://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/migeria/#monthly-201801-201812-bar (Accessed 20 Apr. 2020).

van Dijk, T. A., What is Political Discourse Analysis?, Belgian Journal of Linguistics, Volume 11, Issue 1, 1997, pp.11-52, DOI: https://doi.org/10.1075/bjl.11.03dij.

van Dijk, T. A., Discourse and manipulation, Discourse & Society 17 (2), 2006, pp. 359-383.

White, P.R.R., Appraisal theory, The international encyclopedia of language and social interaction (eds. Tracy, K., Ilie, C, Sandel, T.), Hoboken 2015, pp. 55-60, DOI:10.1002/9781118611463.

World English Dictionary, Microsoft Encarta [DVD], Redmond 2009.

Objavljeno

23. 06. 2020

Kako citirati

Bamigbade, W. A., & Dalha, L. (2020). Diskurz volitev v Nigeriji 2019: Strategije delegitimiziranja političnih nasprotnikov v družbenih medijih. Ars & Humanitas, 14(1), 55-72. https://doi.org/10.4312/ars.14.1.55-72