Prostorje kot kulturni proizvod – Refleksija na današnje prostorje japonskega avantgardnega gibanja v šestdesetih letih dvajsetega stoletja

Authors

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.2018.6.1.119-136

Keywords:

umetniško gibanje Sōgetsu, prostorje, umetniški center univerze Keio, MoMA post, Toshi Ichiyanagi

Abstract

Eno ključnih dogajanj v široki paleti japonske avantgardne umetnosti v zgodnjih šestdesetih letih dvajsetega stoletja je proizvedlo umetniško gibanje Sōgetsu (Sōgetsu geijutsu undō 草月芸術運動). To je od svojega začetka leta 1958 skoraj desetletje in pol ponujalo bogat eksperimentalni in inovativni prostor japonske umetnosti. Raziskovanje in arhiviranje fenomena tega gibanja in njegovega skupnega prostora (umetniškega centra Sōgetsu) sega v začetek enaindvajsetega stoletja, medtem kot je spletno mesto in participatorno spletno objavo dobilo šele leta 2013. 

S kvalitativno raziskovalnim pristopom (predvsem neformalnega in pol-strukturiranega intervjuja) članek ponazarja, kako lahko gledamo na prostorje umetniškega gibanja Sōgetsu in ga definiramo. Upošteva predvsem načine arhiviranja ter (re)produkcije nekaterih glavnih del, značilnih za gibanje. Članek prikaže, kako je to prostorje v konfliktu z osnovnimi koncepti gibanja v šestdesetih letih, med katerimi sta bila med glavnimi eksperimentalni duh in meddisciplinarno sodelovanje, in kako lahko to prostorje vidimo z vidika današnjega koncepta potrošništva. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Klara HRVATIN, Univerza v Ljubljani
    assist. dr. Klara Hrvatin, Oddelek za azijske študije, Filozofska fakulteta

References

Ashiya Shiritsu Bijutsu Hakubutsukan in Chibashi Bijutsukan, ur. 1998. Sōgetsu to Sono Jidai 1945–1970 草月とその時代 1945–1970 (Sōgetsu in njegovo obdobje, 1945–1970). Katalog razstave. Kobe shi: Sōgetsu to Sono Jidaiten Jikkō Iinkai.

Discologs: Obsure Tape Music from Japan. 2017. Dostop 10. september 2016. https:// www.discogs.com/Joji-Yuasa-Kuniharu-Akiyama-Music-For-Puppet-Theatre-Of-Hitomi-Za/release/726337?ev=rr.

Everett, Yayoi O. 2009. “Scream Against the Sky: Japanese Avant-garde Music in the Sixties.” V Sound Commitments, Avant-garde Music and the Sixties, uredil Robert Adlington, 187–209. New York: Oxford University Press.

Forced exposure. 2017. “John Cage: John Cage Shock, vol. 1.” Dostop 13. september 2016. http://www.forcedexposure.com/Catalog/EM.1104CD.html.

Hrvatin, Klara. 2012. “Eiga Otoshiana nikansuru Takahashi Yūji tono taiwa 映 画『おとし穴』に関する高橋悠治との対話 (Takemitsu’s Otoshiana throught the Eyes of Yūji Takahashi).” Handai Ongakugakuhō 10: 57–63.

–––. 2017. “‘Ko bom velik, bom umetnik.’ Eksperimentalni peskovnik japonske avantgarde.” Asian Studies 5 (1): 243–270. doi: 10.4312/as.2017.5.1.243-269.

Kagayake 60-nendai: Sōgetsu Āto Sentā no Zenkiroku 輝け60年代 – 草月アート センターの全記録 (Zlata 60. leta: Celotni arhiv Umetniškega centra Sōgetsu). Tokyo: Filmart-Sha. Kaprow, Allan. 1968. “On happenings.” Arts in Society: Happenings and Intermedia 5 (2): 28–37.

Kawasaki, Kōji. 2009. Nihon no denshi ongaku 『日本の電子音楽』 (Japanese Electronic music). Tokyo: Aiiku-sha.

Keio Daigaku Āto Sentā 慶應義塾大学アートセンター (Umetniški center univerze Keio). 1993–1917. “About Kuac.” Dostop 18. September 2017. http:// www.art-c.keio.ac.jp/. Kokuritsu Nōgakudo hachigatsu: Natsu Supesharu (5.8.2011) (Nacionalno gledališče nō: poletni program). 2011. Tokyo: National Nō Theater.

Nomura, Noriko, ur. 2007. Purodakushon nōto: Teshigahara Hiroshi, Eiga kotohajime『プロダクションノート:勅使河原宏·映画事始』(Produkcijski zapiski: Hiroshi Teshigahara, filmski začetki). Tokyo: studio 240.

Omega Point: Experimental, Avant-garde, Noise, Sound-art. 2015. “Toshi Ichiyanagi + Kenji Kobayashi ‘Duo Recital’.” Dostop 20. September 2016. http:// omega-point.shop-pro.jp/?pid=102101182.

post (Notes on Modern & Contemporary Art around the Globe). 2013. “Sōgetsu Art Center (arhival materials).” Dostop 13. september 2016. http://post. at.moma.org/themes/4-Sōgetsu-art-center.

Rajikaru Concert: An Evening of Works by Ichiyanagi, Kosugi, Ono, and Shiomi. 2007. Program Notes to the Concert Complementing the Exhibition Art, Anti-Art, Non-Art: Experimentations in the Public Sphere in Postwar Japan, 1950–1970, Harold M. Williams Auditorium, The Getty Center, April 27. https://www.getty.edu/research/exhibitions_events/events/rajikaru_concert_program.pdf.

Saigen Sōgetsu Āto Sentā 再現草月アート·センター (Obuditev umetniškega centra Sōgetsu). 1987. Tokyo: Zaidanhōjin Sōgetsukai.

Sakkyokuka shūdan reikai sukejūru 作曲家集団例会スケジュール (Spored Skladateljskega sestava, brošura). 1960. Tokyo: Hiroshi Teshigahara.

Siddons, James. 2001. Tōru Takemitsu: A Bio-bibliography. Westport: Greenwood Press.

Sōgetsu Āto Sentā 草月アート·センター (Umetniški center Sōgetsu). 1958. Tokyo: Hiroshi Teshigahara.

Sōgetsu Āto Sentā: Insatsubutsu toiu ‘hanei’ 草月アートセンター:印刷物とい う「半影」(Into the Penumbra of Printed Matter: Sōgetsu Art Center, 1958– 1971). 2009. Tokyo: MARM in Keio University Art Center.

Sōgetsu Ikebana 草月生け花. “Sōgetsu o shiru: Nenpyō de miru Sōgetsu no Rekishi 草月を知る: 年表で見る草月の歴史 (O Sōgetsu: Zgodovinska časovnica delovanja Sōgetsu).” Sōgetsu Ikebana. Dostop 19. maj, 2011. http:// www.sogetsu.or.jp/know/about/timeline/.

Published

30. 01. 2018

How to Cite

HRVATIN, Klara. 2018. “Prostorje Kot Kulturni Proizvod – Refleksija Na današnje Prostorje Japonskega Avantgardnega Gibanja V šestdesetih Letih Dvajsetega Stoletja”. Asian Studies 6 (1): 119-36. https://doi.org/10.4312/as.2018.6.1.119-136.