Metoda obrnjenega učenja pri pouku slovenščine (književnosti)
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.68.2.19-30Ključne besede:
metoda obrnjenega učenja, literarna zmožnost, pouk slovenščine (književnosti)Povzetek
V prispevku razvijem v slovenskem prostoru novo metodo književnega pouka, ki jo po zgledu ameriške splošnodidaktične različice flipped learning/flipped classroom in upoštevajoč pri nas uveljavljeno poimenovanje imenujem metoda obrnjenega učenja. Ker se zdi primerljiva tako z metodo domačega branja kakor z metodo šolske interpretacije, jo z obema vzporejam in primerjam. Čeprav metoda obrnjenega učenja pri književnem pouku slovenščine na primarni in/ali sekundarni stopnji slovenskega vzgojno-izobraževalnega sistema še ni bila statistično relevantno preizkušana, skušam izpostaviti njene prednosti in pomanjkljivosti.
Prenosi
Literatura
Boyd, Brian, 2016: O izvoru zgodb: evolucija, mišljenje in fikcija. Ljubljana: ZiFF.
Carr, Nicholas G., 2011: Plitvine: kako internet spreminja naš način razmišljanja, branja in pomnjenja. Ljubljana: Cankarjeva založba.
Dillon, James T., 1995: Using discussion in classrooms. Buckingham. Philadelphia: Open University Press.
Grosman, Meta, 2009: Kaj je branje in kakšen je bralec v 21. stoletju? Otrok in knjiga 36/75. 21–34.
Jurič, Zora A., 2003: Govoriti bi bilo treba o radosti: pravica učencev do različnega mnenja o literarnem delu. Ivšek, Milena (ur.): Pogovor o prebranem besedilu: zbornik Bralnega društva Slovenije. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. 123–132.
Kerndl, Milena, 2013: Diferenciacija in individualizacija pri pouku književnosti v tretjem triletju osnovne šole: doktorska disertacija. Mentorica Metka Kordigel Aberšek. Maribor: Filozofska fakulteta.
Krakar Vogel, Boža, 2020: Didaktika književnosti pri pouku slovenščine. Ljubljana: Rokus Klett.
Krakar Vogel, Boža in Blažić, Milena Mileva, 2013: Sistemska didaktika književnosti: od teorije k praksi. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Marentič Požarnik, Barica, 2000: Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.
Obrnjeno učenje: https://isjfr.zrc-sazu.si/sl/terminologisce/svetovanje/obrnjeno-ucenje. (Dostop 30. 5. 2023).
Programme for International Student Assessment: https://www.oecd.org/pisa/. (Dostop 30. 5. 2023).
Rot, Veronika, 2003: Moja pripoved je zelena, tvoj smeh je rumen. Ivšek, Milena (ur.): Pogovor o prebranem besedilu: zbornik Bralnega društva Slovenije. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. 56–64.
Slemenjak, Tanja, 2003: Pogovor o prebranem domačem branju po načelu teza – antiteza. Ivšek, Milena (ur.): Pogovor o prebranem besedilu: zbornik Bralnega društva Slovenije. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. 157–161.
Spitzer, Manfred, 2017: Digitalna demenca: kako spravljamo sebe in svoje otroke ob pamet. Celovec: Mohorjeva.
Sposobnosti, spretnosti: https://isjfr.zrc-sazu.si/sl/terminologisce/svetovanje/spretnosti. (Dostop 30. 5. 2023.)
Strehovec, Janez, 2013: Elektronska literatura in nove družbene paradigme. Primerjalna književnost 36/1. 103–121.
Zupan Sosič, Alojzija, 2014: Literarno branje. Jezik in slovstvo 59/4. 47–65.
Žbogar, Alenka, 2019: Razvijanje literarne zmožnosti pri pouku književnosti. Jezik in slovstvo 64/1. 73–83.
Žbogar, Alenka, 2020: Razvijanje literarne zmožnosti s Hemingwayjevo kratko zgodbo. Pedagoška obzorja: časopis za didaktiko in metodiko 35/2. 38–51.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Alenka Žbogar

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi 4.0 mednarodno licenco.