Spletišče Videoslovenščina pri jezikovnem pouku v 4. razredu osnovne šole

Avtorji

  • Lara Godec Soršak Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
  • Rebeka Pintar Mestna knjižnica Grosuplje

DOI:

https://doi.org/10.4312/jis.69.4.65-81

Ključne besede:

digitalna tehnologija, interaktivni videoposnetki, jezikovni pouk, spletišče Videoslovenščina

Povzetek

Razvoj in uporaba digitalne tehnologije v vsakdanjem življenju vplivata tudi na izobraževanje. Interaktivni videoposnetki so eno izmed orodij za izboljšanje učne izkušnje, saj učencem omogočajo aktivno in individualno sodelovanje. V prispevku so predstavljeni prosto dostopno spletišče Videoslovenščina in rezultati raziskave, ki je potekala v dveh delih (A in B), o pouku vsebin, povezanih z razvijanjem jezikovne zmožnosti v 4. razredu osnovne šole ob uporabi interaktivnih videoposnetkov s tega spletišča. V raziskavi A je t-test za neodvisne vzorce mdr. pokazal, da so učenci, ki so pri pouku uporabljali interaktivne videoposnetke, dosegli boljše rezultate na potestu iz zapisovanja lastnih imen kot učenci, pri katerih omenjeni videoposnetki niso bili vključeni v pouk. Rezultati raziskave B pa so pokazali, da je veliki večini anketiranih četrtošolcev poučevanje z uporabo interaktivnih videoposnetkov bolj všeč kot običajen pouk, prav tako so navedli tudi kar nekaj prednosti takega pouka.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Literatura

Addhiny, Tuning, 2021: The Use of H5P Interactive Content in English Language Learning. PANRITA Journal of Science, Technology, and Arts 1/1. 107–112. https://journal.dedikasi.org/pjsta/article/view/16. (Dostop 15. 9. 2024.)

Brame, Cynthia, 2016: Effective Educational Videos: Principles and Guidlines for Maximizing Students Learning from Video Content. CBE Life Science Education 15/4. DOI: https://doi.org/10.1187/cbe.16-03-0125.

Bregar, Lea, Zagmajster, Marija in Radovan Marko, 2020: E-izobraževanje za digitalno družbo. Ljubljana: Andragoški center Slovenije. https://www.acs.si/digitalna-bralnica/e-izobrazevanje-za-digitalno-druzbo/. (Dostop 15. 9. 2024.)

Dawes, Lyn, 2012: What stops teachers using new technology? London: Routledge.

Dimou, Anastasios, Tsoumakas, Grigorios, Mezaris, Vasileios, Kompatsiaris, Ioannis in Vlahavas, Ioannis, 2009: An empirical study of multi-label learning methods for video annotation. Seventh International Workshop on Content-Based Multimedia Indexing. Chania, Greece. 19–24. DOI: https://doi.org/10.1109/CBMI.2009.37.

Farley, Patrick, b. d.: Getting started with interactive videos. Brightcove. https://www.brightcove.com/en/resources/blog/getting-started-interactive-video/. (Dostop 15. 3. 2023.)

Gerlič, Ivan, 2000: Sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija v izobraževanju. Ljubljana: DZS.

Godec Soršak, Lara, 2019: Pomen povratne informacije bodočim učiteljem o njihovih govornih nastopih. Tivadar, Hotimir (ur.): Slovenski javni govor in jezikovno-kulturna (samo)zavest. Obdobja 38. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 465–472. DOI: http://dx.doi.org/10.4312/Obdobja.38.465-472.

Gole, Irena in Hadler, Mateja, 2015: Učenje s tablicami na razredni stopnji. Sambolić Beganović, Amela in Čuk, Andreja (ur.): Kaj nam prinaša e-Šolska torba: Zbornik zaključne konference projekta e-Šolska torba. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. 182–187.

H5P: https://h5p.org/. (Dostop 15. 3. 2023.)

Haleem, Abid, Javaid, Mohd, Quadri, Mohd Asim in Suman, Rajiv, 2022: Understanding the role of digital technologies in education: A review. Sustainable Operations and Computers 3/1. 275–285. DOI: https://doi.org/10.1016/j.susoc.2022.05.004.

Hastings, Erin C., Karas, Tamara L., Winsler, Adam, Way, Erin, Madigan, Amy in Tyler, Shannon, 2009: Young Children‘s Video/Computer Game Use: Relations with School Performance and Behavior. Issues Ment Health Nurs 30/10. 638–649. DOI: https://doi.org/10.1080%2F01612840903050414.

Hedžet Krkač, Mira, 2015: Soočanje z izzivi uporabe tehnologije pri pouku. Sambolić Beganović, Amela in Čuk, Andreja (ur.): Kaj nam prinaša e-Šolska torba: Zbornik zaključne konference projekta e-Šolska torba. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. 125–131.

Krammer, Kathrin, Ratzka, Nadja, Klieme, Eckhard, Lipowsky, Frank, Pauli, Christine in Reusser, Kurt, 2006: Learning with classroom videos: Conception and first results of an online teacher-training program. ZDM 38/5. 422–432. DOI: https://doi.org/10.1007/BF02652803.

Lucas, Kristen in Sherry, John L., 2004: Sex Differences in Video Game Play: A Communication-Based Explanation. Communication Research 31/5. 499–523. DOI: https://doi.org/10.1177/0093650204267930.

Mejač, Anja in Pintar, Rebeka, 2022: Razvijanje jezikovne zmožnosti v 4. razredu osnovne šole s pomočjo interaktivnih videorazlag. Slovenščina v šoli 25/3. 40–47.

Papadopoulou, Anthia in Palaigeorgiou, George, 2016: Interactive Video, Tablets and Self-Paced Learning in the Classroom; Preservice Teachers Percaptions. 13th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA). Mannheim. 195–202. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED571422.pdf. (Dostop 16. 3. 2023.)

Pintar, Rebeka, 2023: Spletišče Videoslovenščina pri jezikovnem pouku v 4. razredu osnovne šole. Magistrsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani. https://repozitorij.uni-lj.si/Dokument.php?id=166746&lang=slv. (Dostop 16. 3. 2023.)

Tišler, Tomas, 2006: Spodbujanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije na osnovni šoli. Tišler, Tomas, Černilec, Boris, Vehovec, Majda, Korošec, Damijana, Brezovar, Darja in Pungartnik, Srečko (ur.): Vodenje za spodbujanje informacijsko-komunikacijske tehnologije na šolah. Ljubljana: Šola za ravnatelje. 10–23.

UN OŠ 2018 = Poznanovič Jezeršek, Mojca, Cestnik, Mojca, Čuden, Milena, Gomivnik Thuma, Vida, Honzak, Mojca, Križaj Ortar, Martina, Rosc Leskovec, Darinka, Žveglič, Marija in Ahačič, Kozma, 2018: Učni načrt: Slovenščina: Program osnovna šola. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_slovenscina.pdf. (Dostop 16. 3. 2023.)

Unuk, Tina, 2016: Odnos učencev in učiteljev do sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije v učenem procesu. Diplomsko delo. Maribor: Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru. https://dk.um.si/Dokument.php?id=91013. (Dostop 16. 3. 2023.)

Videoslovenščina: https://videoslovenscina.splet.arnes.si/. (Dostop 16. 3. 2023.)

Žerovnik, Alenka, 2022: Didaktično smiselna in tehnično ustrezna priprava interaktivnega videoposnetka za aktivno učenje. Orel, Mojca idr. (ur.): EDUizziv: mednarodna konferenca »Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja«: 27.-29. junij 2022. Ljubljana: EDUvision. 10–29. http://www.eduvision.si/Content/Docs/Zbornik_EDUizziv_Junij_22.pdf. (Dostop 15. 9. 2024.)

Prenosi

Objavljeno

17.12.2024

Številka

Rubrika

Razprave

Kako citirati

Godec Soršak, L., & Pintar, R. (2024). Spletišče Videoslovenščina pri jezikovnem pouku v 4. razredu osnovne šole. Jezik in Slovstvo, 69(4), 65-81. https://doi.org/10.4312/jis.69.4.65-81