Drama absurda kot izvor komedij Dušana Jovanovića

Avtorji

  • Maja Savorgnani

Povzetek

Članek analizira štiri komedije Dušana Jovanovića: Znamke, nakar še Emilija (1969), Življenje podeželskih plejbojev po drugi svetovni vojni ali tuje hočemo – svojega na damo (1972), Viktor ali Dan mladosti (1989) in Klinika Kozarcky (1999). Pri tem se osredotoča na povezavo med komedijo in dramo absurda, saj je ta dramska konvencija igrala odločilno vlogo pri pomembnem delu njegovega opusa. Z analizo posameznih prvin dokazuje, da posebno mesto komike v okviru drame absurda vpliva na drugačno naravo smeha in da je ena najpomembnejših sprememb pri Jovanovićevi transformaciji tradicionalne komedije v moderno porušen koncept identitete dramskih likov. Druge posebnosti, ki privedejo do tega, da njegove komedije niso (zgolj) smešne, pa so spremenjena vloga jezika, odsotnost zgodbe in pojav družbenokritičnih elementov.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

04.01.2024

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Savorgnani, M. (2024). Drama absurda kot izvor komedij Dušana Jovanovića. Jezik in Slovstvo, 51(5), 3-13. https://journals.uni-lj.si/jezikinslovstvo/article/view/17379