Upravljanje pogovora kot metadiskurzna funkcija
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.52.3-4.53-66Povzetek
Koncept metadiskurza se v uporabnem jezikoslovju nanaša na tiste dele besedila, ki ne prinašajo novih vsebinskih informacij, temveč prispevajo k organizaciji besedila ali pa k odnosu med piscem in bralcem. V članku predstavim nov vidik metadiskurza, ki je viden zlasti v pogovorih, in ga imenujem upravljanje pogovora. Definiram tri ravni upravljanja pogovora: upravljanje tem pogovora, upravljanje menjavanja vlog in upravljanje tvorjenja izjav. Na podlagi praktičnega gradiva skušam definirati vrste diskurznih sredstev, prek katerih govorci v analiziranem gradivu upravljajo pogovor, da bi lahko opazovala načine, kako se ta metadiskurzna funkcija realizira. Izkaže se, da sredstva v funkciji upravljanja pogovora skorajda ne bi mogla biti bolj raznovrstna, hkrati pa lahko za veliko teh sredstev (prozodija, govorna dejanja, propozicijska vsebina ...) rečemo, da ne opravljajo samo ali predvsem metadiskurzne funkcije upravljanja pogovora.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.03.2007
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2007 Darinka Verdonik
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Verdonik, D. (2007). Upravljanje pogovora kot metadiskurzna funkcija. Jezik in Slovstvo, 52(3-4), 53-66. https://doi.org/10.4312/jis.52.3-4.53-66