Vpliv metadiskurznih elementov na razumevanje besedil
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.52.3-4.145-165Povzetek
Članek predstavlja rezultate pilotne raziskave vpliva metadiskurznih elementov na razumevanje izbranih avtentičnih besedil dveh blogov oz. spletnih dnevnikov. Besedilni in medosebni metadiskurzni elementi so bili preučevani ločeno in z različnimi metodološkimi pristopi, ker se razlikujejo po svojih besedilnih funkcijah. Namen raziskave je bil ugotoviti, če in v kakšni meri besedilni in medosebni metadiskurzni elementi pri izkušenih bralcih vplivajo na ustvarjanje vsebinske predstave na podlagi prebranega besedila. Raziskava je nakazala, da besedilni metadiskurzni elementi pri izkušenih bralcih načeloma ne vplivajo na razumevanje izbranega avtentičnega besedila, pri medosebnih metadiskurznih označevalcih pa so rezultati raziskave nakazali, da je njihov vpliv na razumevanje odvisen od njihove funkcije in vsebinskega dela besedila, na katerega so vezani, in sicer lahko v celoti vplivajo na oblikovanje predstave po prebranem besedilu, lahko se v modificirani obliki ohranijo kot del vsebinske predstave ali pa ne vplivajo na razumevanje izbranih avtentičnih besedil.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.03.2007
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2007 Urška Jarnovič

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Jarnovič, U. (2007). Vpliv metadiskurznih elementov na razumevanje besedil. Jezik in Slovstvo, 52(3-4), 145-165. https://doi.org/10.4312/jis.52.3-4.145-165