Postromantični lirski subjekt v poeziji s podpisom Fanny Haussmann
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.55.1-2.3-9Ključne besede:
postromantika | lirski subjekt | pesem podoba | vložnica | romantična ironija | pozna romantikaPovzetek
O poeziji domnevno prve slovenske pesnice Fanny Haussmann sta najpomembnejši literarnozgodovinski ugotovitvi, da je v njej pesniški subjekt lirski (ker je objekt njegovega govora lastna subjektiviteta) in da je poznoromantičen, ker dojema kot najvišjo vrednoto svojo avtonomno notranjost, čeprav ta doživlja same poraze (prim. Grdina 1992: 80–83). Na takšen subjekt kažeta tudi glavni pesniški obliki te poezije: pesem podoba (v tretjeosebnem, ne v prvoosebnem neposrednem govoru) in vložnica (s fiktivnim subjektom, ki govori svojo vlogo). Tudi pričujoča analiza subjekta v poeziji Fanny Haussmann izhaja iz teh dveh načelnih ugotovitev, dokazuje pa tudi, da ta lirski subjekt ni le poznoromantičen, temveč že postromantičen, na skrajnem robu romantike, zlasti zaradi svoje popolne pasivnosti, svetobolja in jedke ironije. Seveda pa zavrača realistične vrednote, ki narekujejo upoštevanje biološke in zgodovinske stvarnosti.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.01.2010
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2010 Frančiška Buttolo

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Buttolo, F. (2010). Postromantični lirski subjekt v poeziji s podpisom Fanny Haussmann. Jezik in Slovstvo, 55(1-2), 3-9. https://doi.org/10.4312/jis.55.1-2.3-9