Ljudska pesem v romanih Prežihovega Voranca Doberdob in Jamnica
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.55.3-4.41-52Ključne besede:
ljudska pesem | socialni realizem | intertekstualnost | citat | folklora | Prežihov VorancPovzetek
Prispevek predstavlja prirejeni del širše folkloristično-literarnovedne raziskave o medbesedilni in intermedialni povezavi slovenske ljudske glasbe (besedila in melodije ljudskih pesmi, njihovega konteksta, godčevstva, ljudskih plesov itd.) in umetnih proznih in delno dramskih besedil iz obdobja med letoma 1930 in 1950, ki so jih ustvarili Miško Kranjec, Ivan Potrč, Anton Ingolič, Prežihov Voranc in Ciril Kosmač, s posebnim poudarkom na dveh romanih Prežihovega Voranca, Doberdob (1940) in Jamnica (1945). Metodološko je podprt s teorijo medbesedilnega navezovanja, ki ga je na Slovenskem utemeljil Marko Juvan, v folkloristiki pa aplicirala Marjetka Golež Kaučič. Slovensko ljudsko glasbeno izročilo je v umetnih proznih besedilih preoblikovano na dva načina: kot pribesedilna kazalka citatnosti v naslovih in motih (zvrstna navezava, citat ali variacija naslova, moto), na ravni besedilnega sveta (variacija na temo, izposoja oseb, dogodkov in prizorišč), na ravni jezikovnega izraza (empirični citati in parafraze) in kot t. i. »kontekst v kontekstu«: literarni prostor in čas predstavljata kontekst ljudske pesmi.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.03.2010
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2010 Vladka Tucovič

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Tucovič, V. (2010). Ljudska pesem v romanih Prežihovega Voranca Doberdob in Jamnica. Jezik in Slovstvo, 55(3-4), 41-52. https://doi.org/10.4312/jis.55.3-4.41-52