Poezija Svetlane Makarovič med literarno in glasbeno paradigmo,
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.56.1-2.63-71Ključne besede:
Svetlana Makarovič | Marijan Lipovšek | Pavle Merku | uglasbitev besedila | literarna paradigma | glasbena paradigmaPovzetek
Kljub latentni muzikalnosti, ki naj bi jo, sodeč po odkritjih literarnih znanstvenikov, izkazovala poezija Svetlane Makarovič, pesničina besedila nitiniso izjemno navdihovala slovenskih skladateljev. To je še toliko bolj nenavadno, ker pesničinih besedil v ozko zvezo z glasbo ne postavlja zgoljzunanja forma njenih pesmi, temveč tudi tipična notranja strukturiranost, povezana z izvotljevanjem na videz preprostih ljudskih vzorcev. V članku je vsredišču primerjava med osrednjima ciklusoma samospevov, ki uglasbujeta poezijo Makarovičeve – med Pesmimi iz mlina Marijana Lipovška inciklusom Vojskin čas Pavleta Merkuja. Postopek obeh skladateljev je ob zelo podobni poeziji precej različen: Merku seskuša približati pesničinemu palimpsestnemu sopostavljanju, Lipovšek pa nasprotno ostaja zavezan glasbenemu homogeniziranju. Izkaže se, da je razlikomogoče povezati z raznoliko glasbeno in literarno paradigmo, ki sta v precej zapletenem medsebojnem razmerju.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.01.2011
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2011 Gregor Pompe

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Pompe, G. (2011). Poezija Svetlane Makarovič med literarno in glasbeno paradigmo,. Jezik in Slovstvo, 56(1-2), 63-71. https://doi.org/10.4312/jis.56.1-2.63-71