Z odprtimi očmi zagotovo pridemo na zeleno vejo kritičnega branja
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.57.1-2.18-34Ključne besede:
Cankarjevo tekmovanje | problemske teme | kritično branje | kriteriji za vrednotenje razlagalnega spisaPovzetek
Članek uvodoma prikazuje možnosti izbire problemskih besedil za pouk književnosti ter njihov vpliv na razvijanje zmožnosti kritičnega branja, povzema pa tudi okoliščine (mnenja in odzive) na izbiro dveh problemskih besedil, ki sta bili podlagi za Cankarjevo tekmovanje v šolskem letu 2011/2012. V osrednjem delu prikazuje naraščanje števila tekmovalcev od šolskega leta 2006/2007 ter opredeljuje prvine bralne zmožnosti, ki jih zahteva pisanje razlagalnega spisa in jih je najti v priporočilih mentorjem. Rezultati državnega tekmovanja kažejo na primerno občutljivost preizkusa ter na to, da sta med kriteriji za uvrstitev tekmovalcev najpomembnejša razumevanje in prepričljivost osebnega odziva, tema dvema kriterijema pa sledijo uporaba književnega znanja ter zgradba besedila in jezikovna pravilnost. Rezultati in predvsem najboljši spisi dokazujejo, da je Cankarjevo tekmovanje pomembna oblika razvijanja bralne kulture oz. zmožnosti kritičnega branja.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.01.2012
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2012 Igor Saksida

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Saksida, I. (2012). Z odprtimi očmi zagotovo pridemo na zeleno vejo kritičnega branja. Jezik in Slovstvo, 57(1-2), 18-34. https://doi.org/10.4312/jis.57.1-2.18-34